خبر اولسیاسی

رسانه عبری: نفوذ گسترده شبکه سایبری ایرانی به گروه های «واتس آپ» حزب لیکود

یک شبکه ایرانی توانسته به گروه‌های اعضای حزب لیکود، به ریاست بنیامین نتانیاهو، در شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» نفوذ کند.

میدل ایست نیوز: کانال 12 اسرائیل در گزارشی خبر داد که یک شبکه ایرانی توانسته به گروه‌های اعضای حزب لیکود، به ریاست بنیامین نتانیاهو، در شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» نفوذ کند.

به گزارش «العربی الجدید»، روز چهارشنبه، «سازمان ملی سایبری» اسرائیل در گزارشی نسبت به خطر حملات سایبری با هدف نفوذ به گروه‌های کاربران واتس‌اپ از طریق حساب‌های کاربری ناشناخته تحت عنوان گروه بازارهای مالی و بورس هشدار داده بود.

این شبکه ایرانی از طریق نام‌های کاربری جعلی و انتشار محتوا و حتی تبلیغاتی در تأیید حزب لیکود و در انتقاد از دولت نفتالی بنت، پیشنهاد برگزاری یک تظاهرات ضد کابینه بنت داده بود.

بر اساس این گزارش، اعضای شبکه ایرانی علاوه بر هک کردن حساب اعضای حزب لیکود، کاری کرده بودند که فعالان و هواداران لیکود نیز این پیام‌ها را به صورت گسترده پخش کنند.

مدیر یک شرکت اسرائیلی «فیک ریپورتر» در گفت‌وگو با کانال 12 اسرائیل تأکید کرده که هدف اصلی این شبکه ایجاد وحشت و آشوب در اسرائیل بوده و حتی از برگزاری تظاهرات در اسرائیل حمایت می‌کرده‌اند و از جمله در برگزاری تظاهرات سپتامبر گذشته علیه دولت بنت که از بزرگ‌ترین تظاهرات مخالفان دولت ائتلافی کنونی شمرده شد نقش داشته است.

یک نمونه گروه‌های واتس‌اپی وابسته به این شبکه گروهی با نام «روزالی نووهار» بوده که در کمتر از 6 ماه بیش از 2800 عضو حزب لیکود در آن عضو شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این فقط یکی از ده‌ها حساب کاربری موهوم است که توانسته‌اند چندین گروه واتس‌اپی را در اسرائیل ایجاد و برای آنها عضو جذب کنند.

در این گزارش آمده که این شبکه همچنین توانسته علاوه بر هواداران، به برخی چهره‌های لیکود از جمله «ایدی کوهن»، مشاور نتانیاهو، و «نسیم فاتوری»، عضو سابق کنست هم دست پیدا کند.

این شبکه ایرانی توانسته به 50 گروه واتس‌اپ هواداران نتانیاهو که حدود 750 هزار عضو دارند و به 33 گروه عمومی با حدود 345 هزار عضو و 9 گروه مخالف نتانیاهو با حدود 45 هزار عضو دست پیدا کند.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری از افشای اطلاعات دقیقی شامل نام و نشانی و رتبه نظامی و محل خدمت سربازان و افسران ارتش اسرائیل توسط یک گروه هکر احتمالا ایرانی خبر دادند.

به گزارش روزنامه «یدیعوت احرونوت» این مجموعه که خود را Moses staf نامیده روز دوشنبه نیز تصاویر خصوصی از «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل، منتشر کرده و هشدار داده بود که وی «تحت نظر» است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا