سرخط خبرهاسیاسی

کمک هزار یورویی دولت لیتوانی به مهاجران عراقی در صورت بازگشت به وطن

دولت لیتوانی به هر مهاجر عراقی حاضر در خاک این کشور که قصد بازگشت به وطن خود را داشته باشد مبلغ هزار یورو کمک می‌کند.

میدل ایست نیوز: دولت لیتوانی برای تشویق مهاجران عراقی جهت بازگشت به کشور خود به هر نفر مبلغ هزار یورو کمک می‌کند. این در حالی است که تاکنون مهاجران عراقی زیادی که در خلال موج‌های گسترده مهاجرت به اروپا از مرزهای لیتوانی به بلاروس وارد شده بودند به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

به گزارش شفق نیوز، وزارت کشور لیتوانی اعلام کرده است که تاکنون 98 شهروند عراقی به طور داوطلبانه برای بازگشت به کشور خود، مبلغ هزار یورو از لیتوانی دریافت کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که بر اساس برآوردهای وزارت کشور لیتوانی، هزینه اقامت هر مهاجر سالیانه 11 هزار یورو برآورد می‌شود و دولت لیتوانی معتقد است که خرید بلیت پرواز و پیشنهاد مالی به مهاجران جهت بازگشت به کشورشان منطقی‌تر بوده و مشکلات و چالش‌های کمتری به همراه دارد.

این گزارش می‌افزاید که از آغاز بحران مهاجرت به اروپا، لیتوانی بیش از 500 مهاجر را که از طریق خاک بلاروس به این کشور رسیده بودند را از لیتوانی خارج کرده و همچنان بیش از 3 هزار مهاجر در مراکز اسکان این کشور حضور دارند.

پیشتر هم وزارت مهاجرت عراق اعلام کرده بود که کمک مالی به شهروندان عراقی سرگردان در مرزهای بلاروس که تمایل به بازگشت داوطلبانه به کشور دارند را بیش از سه برابر کرده است.

از سویی لیتوانی، لهستان، اتحادیه اروپا، امریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی دولت بلاروس را متهم می‌کنند که با سو استفاده از پرونده مهاجران به دنبال مقاصد سیاسی خود بوده و در مقابل بلاروس و روسیه مسئولیت بحران مهاجران را متوجه اروپا می‌دانند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا