سرخط خبرهاسیاسی

جنبش فتح فلسطین: محمود عباس به زودی به سوریه سفر می‌کند

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین از سفر قریب الوقوع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در کنفرانسی خبری در دمشق اظهار داشت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

الرجوب که برای دیدار با مقامات سوری در دمشق به سر می‌برد به لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب پس از آغاز بحران در این کشور هم اعتراض و تاکید کرد که نبود سوریه در اتحادیه عرب، ننگی برای همه عرب‌هاست به خصوص اینکه این کشور خود از موسسان اتحادیه عرب بوده و باید دوباره به عضویت آن دربیاید.

این عضو ارشد جنبش فتح همچنین از ملت و دولت سوریه به خاطر موضع ثابت خود در قبال قضیه فلسطین با وجود شرایط سخت سال‌های اخیر و نیز میزبانی ویژه از آوارگان فلسطینی و برخورد با آنان همچون شهروندان سوری نهایت تشکر را کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط داخلی فلسطین، مرحله کنونی را به دلیل شدت یافتن یهودی‌سازی در فلسطین و موج بی‌سابقه شهرک‌سازی، سخت ترین مرحله در تاریخ فلسطین عنوان کرد و بر پایبندی رهبران فلسطینی بر مواضع ثابت خود همچون تشکیل دولت مستقل، حق بازگشت آوارگان و مقاومت در برابر اشغالگری تاکید کرد.

پیش از این کنفرانس خبری، «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش “فتح” به همراه هیئت همراه با حضور در دمشق ضمن دیدار با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، پیام «محمود عباس» رئیس تشکیلات فلسطین خطاب به «بشار اسد» را تسلیم المقداد کرده بود.

محمود عباس در پیام خود خطاب به بشار اسد بر تمایل تشکیلات خودگردان فلسطین برای گسترش روابط دو جانبه با سوریه تاکید کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا