اجتماعیسرخط خبرها

نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه پنجاه ساله شد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه که قرار است از تاریخ 13 تا 22 ژانویه در پایتخت قطر برگزار شود، امسال پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

میدل ایست نیوز: سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه که اولین دوره آن در سال 1972 برگزار شد، قرار است از تاریخ 13 تا 22 ژانویه با مشارکت 400 ناشر از 73 کشور جهان در پایتخت قطر برگزار شود.

این دوره از نمایشگاه کتاب دوحه که کشور امریکا مهمان افتخاری آن خواهد بود در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته همه‌گیری کرونا برگزاری آن را متوقف کرده بود.

نمایشگاه کتاب دوحه قرار است از روز پنجشنبه در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها در پایتخت قطر فعالیت خود را آغاز کند اما تعدادی از نشست‌ها و دیدارها در این دوره از طریق ارتباط تصویری برگزار خواهد شد و شرط بازید از نمایشگاه هم ثبت نام الکترونیکی و دریافت دو دوز واکسن کرونا است.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با شعار “علم نور است” برگزار خواهد شد و برگزارکنندگان با محور قرار دادن این موضوع که “پیشرفت انسان در گروی سطح آگاهی‌های اوست” اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های این دوره قرار است بر گسترش آگاهی‌های فردی و اجتماعی متمرکز باشد.

نمایشگاه کتاب دوحه که اولین دوره آن در سال 1972 برگزار شد و تا سال 2002 به صورت دوسالانه به فعالیت خود ادامه می‌داد به گفته «جاسم احمد البوعینین» مدیر این نمایشگاه، اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سطح قطر و کل کشورهای عضو شورای همکاری محسوب می‌شود که امسال پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا