سرخط خبرهاسیاسی

انصارالله در واکنش به شورای امنیت: کشتی اماراتی بار اسلحه داشت نه اسباب‌بازی و خرما

انصارالله یمن در واکنش به بیانیه شورای امنیت که خواستار آزادسازی فوری کشتی اماراتی "روابی" توسط این جنبش شده بود، با قانونی دانستن این اقدام، اعلام کرد که این کشتی بار اسباب‌بازی و خرما نداشته بلکه حامل اسلحه برای گروه‌های تندرو بوده است.

میدل ایست نیوز: «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله امروز شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آزادسازی فوری کشتی اماراتی «روابی» توسط انصارالله شده بود، با کنایه اعلام کرد که این کشتی بار اسباب‌بازی و خرما نداشته بلکه حامل اسلحه برای گروه‌های تندرو بوده است.

این مقام انصارالله در ادامه تاکید کرد که کشتی “روابی” متعلق به دولتی است که در حال جنگ با یمن است و برخلاف قوانین وارد آب‌های سرزمینی ما شده بود.

العزی با بیان اینکه بیانیه شورای امنیت بر اساس ملاحظات مالی تنظیم شده و هیج ارتباطی با قوانین، اخلاق و امنیت دریانوردی ندارد، گفت بسیار مایه تاسف است که نقش شورای امنیت به گمراه کردن افکار عمومی و ابراز همدردی با قاتلان و ناقضان قوانین تا این سطح بسیار شرم‌آور، تبدیل شده است.

وی همچنین تاکید کرد که نیروی دریایی انصارالله به طور قانونی، حق هدف قرار دادن کشتی متجاوز “روابی” را داشتند ولی این کار را نکردند.

العزی در پایان نیز یادآور شد که احترام به حاکمیت یمن و حریم آب‌های سرزمینی آن بسیار مهم است.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار آزادسازی فوری کشتی امارات متحده عربی شده بود که انصار الله یمن  آن را از حدود دو هفته قبل توقیف کرده است.

شورای امنیت در این بیانیه بر «اهمیت آزادی دریانوردی در خلیج عدن و دریای سرخ» تاکید کرده و همه طرف‌های درگیر در جنگ را برای کاهش تنش‌ها از طریق همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل و بازگشت به میز مذاکره دعوت کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز در این باره ادعا کرده است که کشتی روابی در حال بازگشت از ماموریت خود برای ایجاد یک بیمارستان صحرایی بود. این ائتلاف اقدام انصارالله در توقیف کشتی روابی را راهزنی دریایی خوانده و بر لزوم آزادی فوری آن تاکید کرده است.

اما از سوی دیگر انصار الله تصاویری از ماشین‌های جیپ و اسلحه‌های نظامی بر عرشه کشتی منتشر کرده‌ است تا ادعاهای عربستان را به چالش بکشد. انصار الله این کشتی را در دریای سرخ و نزدیکی بندر حدیده توقیف کرده‌ است.

منبع
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا