سرخط خبرهاسیاسی

احتمال کاهش تاثیر تحریم‌های امریکا بر سوریه پس از سفر وزیر خارجه اردن به واشنگتن

منابع اردنی خبر دادند که سفر ایمن الصفدی به واشنگتن و رایزنی با مقامات امریکایی درباره سوریه، به کاهش تاثیر تحریم های امریکا کمک خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه الوطن سوریه به نقل از برخی منابع اردنی گزارش داد که سفر «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن به واشنگتن به کاهش تاثیر تحریم های امریکا بر سوریه کمک می کند.

به گفته این منابع اردنی، الصفدی در این دیدار با مقامات امریکایی درباره پروژه هایی با هدف کاهش فشارهای معیشتی که بر ملت سوریه و توسط امریکا تحمیل شده گفت وگو کرده است.

روزنامه الوطن آورده که همه این اقدامات پس از آن صورت گرفته که روابط بین سوریه و اردن پس از گفت وگوی تلفنی بشار اسد و عبدالله دوم در 3 سپتامبر پیشرفت قابل ملاحظه داشته است.

منابع اردنی احتمال دادند که این سفر موجب بهبود روابط بین اردن و سوریه در دو سطح اقتصادی و سیاسی شود و اردن بتواند معافیت های جدیدی از قانون قیصر در رابطه با روابطش با سوریه کسب کند.

ایمن الصفدی روز گذشته و در مصاحبه با شبکه العربیه، خواستار پایان بحران سوریه با هدف حمایت از ملت سوریه در چارچوب مصوبه شماره 2254 شورای امنیت شد.

الصفدی در مصاحبه با سی ان ان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عادی‌سازی روابط با سوریه به ویژه با گفت‌وگوی «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و باز شدن مرزهای دو کشور، اعلام کرد که کاری که در اردن قصد داریم انجام دهیم این است که مطمئن شویم یک روند سیاسی جدی به این بحران پایان خواهد داد.

وی افزود که میزبانی اردن از 1.3 میلیون آواره سوری، تهدید تروریسم از مرزها، خطر قاچاق مواد مخدر از مرزها و بحران 11 ساله در سوریه ما را وادار می‌کند تا برای حل بحران این کشور هر چه در توان داریم انجام دهیم نه این که رویکردی را اتخاذ کنیم که ممکن است به هیچ نتیجه‌ای منجر نشود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا