سرخط خبرهاسیاسی

شورای امنیت حمله انصارالله به ابوظبی و هجوم عربستان به یمن را محکوم کرد

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در سخنانی، حمله انصارالله یمن به ابوظبی امارات و نیز هجوم هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: نماینده نروژ در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد امروز جمعه حمله انصارالله یمن به ابوظبی امارات و نیز هجوم هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن را محکوم کرد.

«مونا ژول» نماینده دائم نروژ در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت حملات هوایی اخیر ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن را که بیش از 200 کشته و زخمی برجا گذاشته است محکوم کرد و آن را غیر قابل پذیرش دانست.

وی پیش از آغاز نشست فوق‌العاده شورای امنیت با موضوع حمله انصارالله یمن به ابوظبی امارات که پشت درهای بسته برگزار شد به خبرنگاران گفت که ما عمیقا نگران هستیم و خواستار کاهش تنش و خویشتنداری طرفین هستیم.

شورای امنیت نیز در جلسه خود با اجماع آرا ضمن محکوم کردن حمله جنبش انصارالله به امارات، آن را “اقدامی تروریستی” خواند و خواستار مجازات عاملان آن شد.

گفتنی است که حمله ائتلاف سعودی که امروز جمعه به طور مستقیم زندان مرکزی در استان صعده یمن را مورد هدف قرار داد بیش از 60 کشته و 120 زخمی برجا گذاشته است.

از سوی دیگر دوشنبه گذشته، ابوظبی پایتخت امارات شاهد حمله موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به تأسیسات نفتی و فرودگاهی در این شهر بود.

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله نیز پس از این حمله اعلام کرد که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس این کشور را با 5 موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا