سرخط خبرهاسیاسی

پایان رزمایش مشترک «تبوک 5» میان عربستان و مصر

ارتش مصر از پایان فعالیت‌های رزمایش مشترک مصر و عربستان تحت عنوان «تبوک 5» خبر داد که در آن نیروهای مسلح دو کشور به تقویت همکاری‌های نظامی و افزایش سطح آمادگی خود پرداختند.

میدل ایست نیوز: ارتش مصر امروز شنبه از پایان فعالیت‌های رزمایش مشترک مصر و عربستان تحت عنوان «تبوک 5» خبر داد که در آن نیروهای پیاده نظام، چتربازان، خودروهای زرهی و نیروهای ویژه دو کشور مشارکت داشتند.

درمرحله پایانی این رزمایش که در عربستان برگزار شد، چتربازان، پیاده نظام مکانیزه، نیروهای زرهی و نیروهای ویژه دو کشور، تمرینی نظامی با هدف دستگیری عناصر تروریستی، پاکسازی مناطق مسکونی و آزادسازی گروگان، انجام دادند.

در مرحله پایانی رزمایش، رئیس سازمان آموزش نیروهای مسلح مصر و تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح دو کشور حضور داشتند.

رزمایش “تبوک 5” یکی از بزرگترین رزمایش های مشترک بین دو کشور از لحاظ حجم مشارکت نیروهای نظامی و تنوع فعالیت های رزمایشی محسوب می شود.

رزمایش نظامی “تبوک 5” پس از گذشت کمتر از یک سال از مشارکت نیروهای مصر در رزمایش «طویق 2» که در ژوئن 2021 و به مدت چند روز در پایگاه هوایی امیر سلطان در عربستان برگزار شده بود، انجام شد.

گفتنی است رزمایش “تبوک 4” نیز در اکتبر 2018 و در منطقه نظامی جنوب مصر و با مشارکت ناظرانی از کشورهای عضو شورای همکاری برگزار شده بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا