سیاسی

حماس حمایت از اظهارات و شعارهای ضد عربستان را رد کرد

جنبش حماس فلسطین حمایت از اظهارات و شعارهای ضد عربستان در نوار غزه و تایید حملات جنبش انصارالله به کشورهای شورای همکاری را رد کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از اظهاراتی مبنی بر تایید حملات جنبش انصارالله یمن به کشورهای شورای همکاری و همچنین سر دادن شعارهایی علیه عربستان در راهپیمایی‌های نوار غزه را رد کرد.

این جنبش امروز یکشنبه اعلام کرد که بیانیه‌های صادر شده در روزهای اخیر علیه کشورهای شورای همکاری در فلسطین، بیانگر موضع ما نیست و نظر ما را منعکس نمی‌کند.

گفتنی است که «محمود الزهار» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس، جمعه گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته بود که حملات انصارالله، مشروع و دفاع از خود است و آنچه ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن انجام می دهد، تجاوز است.

وی همچنین جنگ عربستان علیه یمن را به دشمنی اسرائیل علیه فلسطینیان تشبیه کرده بود.

از سوی دیگر در راهپیمایی‌هایی که دیروز شنبه در نوار غزه برگزار شد، شعارهایی علیه عربستان و امارات سر داده شد.

از این رو حماس در بیانیه خود تاکید کرد که این مسائل ربطی به موضع شناخته شده و قاطع ما در عدم مداخله در امور داخلی کشورها و نیز لزوم پرهیز از لطمه به وحدت امت و آسیب دیدن امنیت و ثبات ندارد.

این جنبش همچنین خواستار پایان دادن به درگیری‌های داخلی و متقابل در کشورهای عربی و اسلامی و روی آوردن به گفت‌وگو شد و خاطرنشان کرد که هر قطره خونی که هر یک از فرزندان امت در این درگیری‌ها ریخته شود ما را متاسف می‌کند.

دوشنبه گذشته، ابوظبی پایتخت امارات شاهد حمله موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به تأسیسات نفتی و فرودگاهی در این شهر بود.

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله نیز پس از این حمله اعلام کرد که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس این کشور را با 5 موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا