خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه کویت: حامل پیام شورای همکاری برای بازسازی اعتماد با لبنان هستم

وزیر امور خارجه کویت پس از دیدار با رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که حامل پیام کشورش، شورای همکاری و جامعه جهانی برای بازسازی اعتماد با لبنان است.

میدل ایست نیوز: «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که حامل پیام کشورش، شورای همکاری و جامعه جهانی برای بازسازی اعتماد با لبنان است.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز یکشنبه از «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت در قصر “بعبدا” استقبال کرد و دو طرف روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کویت در نشستی خبری نیز اعلام کرد که هیچ تمایلی برای دخالت در امور داخلی لبنان وجود ندارد و لبنان عرصه امید برای همه است نه محلی برای دشمنی.

وی افزود که ما از لبنانی‌ها برای سفر به کویت دعوت می کنیم و پیشتر نیز از «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان برای سفر به کویت دعوت شده است.

وزیر امور خارجه کویت روز گذشته همزمان با آغاز سفر خود به لبنان، اعلام کرد که با هماهنگی کل کشورهای شورای همکاری به لبنان آمده و اعضای این شورا همبستگی خود را با لبنان اعلام می‌کند.

این اولین سفر یک مقام عالیرتبه از کشورهای شورای همکاری به لبنان پس از بحران اخیر میان بیروت و کشورهای عضو این شورا است.

چندی قبل روابط لبنان و عربستان در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره نقش عربستان در جنگ یمن، دچار تنش شده بود.

پس از این اظهارات «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان بر پایبندی لبنان به روابط برادرانه با کشورهای عربی که به صراحت در برنامه دولت مطرح شده تأکید و اعلام کرد که نخست‌وزیر و دیگر وزیران با جدیت برای برقراری بهترین روابط با عربستان سعودی تلاش می‌کنند و هرگونه دخالت در امور داخلی عربستان را از جانب هر طرف یا گروهی باشد محکوم می‌کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا