سرخط خبرهاسیاسی

وزیر خارجه کویت از هماهنگی شورای همکاری برای بهبود روابط با لبنان خبر داد

وزیر امور خارجه کویت در سفر به بیروت اعلام کرد که با هماهنگی کل کشورهای شورای همکاری به لبنان آمده و اعضای این شورا همبستگی خود را با لبنان اعلام می‌کند.

میدل ایست نیوز: «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت در سفر به بیروت و در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در بیروت پس از تنش اخیر در روابط این کشور با اعضای شورای همکاری، اعلام کرد که روابط کویت با لبنان هیچ وقت قطع نشد، بلکه ما فقط سفیر خود را برای رایزنی از بیروت فراخواندیم.

وزیر امور خارجه کویت در اولین سفر یک مقام از کشورهای شورای همکاری به لبنان پس از بحران اخیر میان روابط بیروت و کشورهای عضو این شورا، اظهار داشت که تمایل دوجانبه‌ای وجود دارد که لبنان با عدم مداخله در امور کشورهای شورای همکاری، جایگاه خود را بازیابد.

وزیر امور خارجه کویت در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی خود نیز با تاکید بر لزوم عدم مداخله لبنان در امور کشورهای عربی، خاطرنشان کرد که این سفر بخشی از تلاش بین المللی برای بازگرداندن اعتماد به لبنان است.

وی با بیان اینکه نگاه کویت و کشورهای شورای همکاری این است که لبنان قوی باشد و بتواند به تعهدات بین المللی خود عمل کند، خاطرنشان کرد که کشورهای شورای همکاری با لبنان همبستگی دارند و امیدواریم شرایط بهتر شود.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار تاکید کرد که بیروت مشتاق همکاری بیشتر با کشورهای شورای همکاری و احیای روابط بین لبنان و برادران عرب است.

میقاتی همچنین با تشکر از کویت به خاطر کمک و حمایت همیشگی از لبنان، گفت که لبنانی‌ها ایستادگی دولت و ملت کویت کنار خود در لحظات سخت به ویژه پس از انفجار بندر بیروت را فراموش نمی‌کنند.

وزیر خارجه کویت روز شنبه وارد بیروت شد و وزیر خارجه لبنان در فرودگاه بیروت از وی استقبال کرد.

چندی قبل روابط لبنان و عربستان در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره نقش عربستان در جنگ یمن، دچار تنش شده بود.

پس از این اظهارات «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان بر پایبندی لبنان به روابط برادرانه با کشورهای عربی که به صراحت در برنامه دولت مطرح شده تأکید و اعلام کرد که نخست‌وزیر و دیگر وزیران با جدیت برای برقراری بهترین روابط با عربستان سعودی تلاش می‌کنند و هرگونه دخالت در امور داخلی عربستان را از جانب هر طرف یا گروهی باشد محکوم می‌کنند.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هم در واکنش به تنش‌های پیش آمده میان بیروت و ریاض اعلام کرد که حل اختلافات با عربستان مستلزم گفت‌وگویی صادقانه میان دو کشور است و بیروت از هرگونه تلاش اتحادیه عرب برای برقراری دوباره روابط برادرانه با عربستان استقبال می کند.

 

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا