اقتصادیخبر اولسیاسی

عربستان: با جدیت در پی تبدیل شدن به بزرگ ترین شریک تجاری عراق در منطقه هستیم

رئیس سازمان تجارت خارجی عربستان از روند رو به رشد مبادلات تجاری این کشور با عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان تجارت خارجی عربستان از روند رو به رشد مبادلات تجاری این کشور با عراق خبر داد و تأکید کرد که عربستان در پی تبدیل شدن به بزرگ ترین شریک تجاری در عراق است.

«عبدالرحمن بن احمد الحربی»، رئیس سازمان تجارت خارجی عربستان و دبیر شورای روابط عراق و عربستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که هدف اصلی این شورا کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان و توسعه در عراق است.

او گفت که جلسات و تماس‌ها درون این شورا برای پیگیری همه توافقات انجام‌شده میان عراق و عربستان ادامه دارد و افزود که یکی از پروژه مهم و محوری در این عرصه پروژه گذرگاه مرزی عرعر و جاده آن است که اولین مسیر زمینی میان دو کشور است.

الحربی افزود که درآمدهای گذرگاه مرزی عرعر رشد 75 درصدی داشته و عربستان در صدد راه‌اندازی یک منطقه کامل برای تبادل تجاری میان دو کشور در این گذرگاه مرزی است که موجب افزایش عملکرد این گذرگاه می‌شود و تأکید کرد که عراق نیز در افزایش عملکرد این گذرگاه جدیت نشان می‌دهد و شخص نخست‌وزیر و دبیر هیئت دولت همه مسائل را فورا پیگیری می‌کنند.

به گفته این مقام عربستانی، مذاکرات جدی برای تعیین زمین‌های کشاورزی‌ در منطقه سماوه و دیگر نقاط عراق که قرار است عربستان برای کشاورزی در آنها سرمایه‌گذاری کند جریان دارد.

وی افزود که موضوع اتصال شبکه برق عراق و عربستان به مراحل نهایی رسیده و تا روزهای آینده رسما اعلام خواهد شد.

او گفت که عربستان در مقام رئیس گروه عربی سازمان تجارت جهانی، از تلاش‌های عراق برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند و آماده ارائه کمک‌های فنی به عراق در این زمینه است.

الحربی افزود که روند مبادلات تجاری عراق و عربستان در 5 سال اخیر روند رو به رشد داشته و حدود 5 میلیارد دلار است هرچند 3 سال گذشته، موضوع کرونا بسیاری از مسائل را به هم زد.

او گفت که عربستان می‌کوشد که به بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق در منطقه تبدیل شود و این را با همکاری عراق انجام می‌دهد به‌خصوص که از کالاهای عربستانی در عراق استقبال می‌شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا