سیاسی

شروط کویت برای پیوستن بانوان به ارتش

وزیر دفاع کویت طی تصمیمی، شروط پیوستن بانوان به ارتش این کشور را در راستای مقررات هیئت فتوای وزارت اوقاف کویت تعیین کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع کویت شروط پیوستن بانوان به ارتش را پس از فتوای صادره از سوی هیئت فتوای وزارت اوقاف کویت تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «حمد الجابر العلی الصباح»، وزیر دفاع کویت طی تصمیمی، شروط پیوستن بانوان به ارتش این کشور را در راستای مقررات هیئت فتوای وزارت اوقاف کویت تعیین کرد.

بر این اساس بانوان با 6 شرط می توانند به ارتش کویت بپیوندند که عبارت است از: موافقت همسر یا ولی، رعایت حجاب شرعی، فعالیت در تخصص های پزشکی، پرستاری و خدمات فنی و پشتیبانی، عدم مشارکت در تمرین های نظامی، میدانی و تاکتیکی، عدم حمل سلاح و در آخر نیاز ارتش کویت به بانوان برای تامین نیروهای مورد نیاز.

پیش از این «حمد جابر العلی»، وزیر دفاع کویت دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرد.

بانوان کویتی می توانند به عنوان افسر متخصص، درجه دار و مستقل به ارتش این کشور بپیوندند و فعلا در زمینه خدمات پزشکی و خدمات پشتیبانی نظامی فعالیت کنند.

کویت نخستین کشور در سطح کشورهای عضو شورای همکاری نیست که اجازه ورود بانوان به ارتش و خدمت نظامی را می دهد؛ پیش از این عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان نیز بانوان را در عرصه نظامی به کار گرفتند.

انتظار می رود در نخستین مجموعه، بین صد تا 150 شهروند کویتی برای دوره افسری و درجه داری نامزد و سپس پذیرفته شوند.

ثبت نام از بانوان کویتی برای پیوستن به ارتش کویت و خدمت نظامی از 19 دسامبر 2021 آغاز شده است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا