اقتصادیسیاسی

وزیر انرژی عربستان: در فاز اول هزار مگاوات برق به عراق صادر می کنیم

وزیر انرژی عربستان تأکید کرد که همکاری های عراق و عربستان، فراتر از عرصه انرژی شامل پروژه های صنعتی هم خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزیر انرژی عربستان تأکید کرد که همکاری های عراق و عربستان، فراتر از عرصه انرژی شامل پروژه های صنعتی هم خواهد شد.

«عبدالعزیز بن سلمان آل سعود»، وزیر انرژی عربستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که همکاری عراق و عربستان در راستای تحکیم روابط منحصر به اتصال برق دو کشور نمی‌شود و این صرفا گام اول در اقدام جمعی مشترک است.

او گفت که منطقه نیازمند تقویت نمونه‌های همکاری‌های دوجانبه است و افزود در دهه‌های گذشته حس ملی و قومی با احساسات همراه بود اما اکنون با فعالیت و اقدام ملموس همراه شده است.

وزیر انرژی عربستان تأکید کرد که بعد 43 سال فعالیت دولتی می‌تواند بگوید که هیچ دولتی در عراق با هیچ حکومتی در عربستان چنین جدی و فعال و مبتنی بر برادری تعامل نکرده و افزود که علت این پیشرفت آن است که شخص ولیعهد عربستان و شخص نخست‌وزیر عراق مستقیما این پرونده را دنبال می‌کنند.

او گفت که پروژه‌های انرژی خورشیدی و پروژه‌های پتروشیمی میان دو کشور به زودی اجرا خواهد شد و پروژه‌هایی در بخش صنعتی هم در حال بررسی است.

وی افزود که مانعی در مسیر تحکیم روابط دو کشور وجود ندارد و فقط باید به این روند سرعت بخشید و همه مسائل را در سطح سیاسی حل کرد تا شهروندان عراقی نتایج ملموس این همکاری را حس کنند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت که در فاز اول اتصال شبکه برق عراق و عربستان هزار گیگاوات به عراق صادر خواهد شد و این صرفا گام اول در مسیری بسیار بزرگ‌تر است.

روز گذشته عراق و عربستان تفاهم‌نامه اتصال شبکه برق دو کشور را امضا کردند.

در این راستا، «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت عراق، امروز در دیدار با هیئتی عربستانی خواستار اعزام تیم فنی عربستان به عراق در هفته آینده برای آغاز هرچه‌ سریع‌تر اجرای این پروژه شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا