خبر اولسیاسی

فرانس پرس: قطر در حال تلاش برای کمک به احیای توافق هسته ای است

یک مقام قطری درباره سفر وزیر خارجه قطر به تهران تأکید کرد که این سفر در راستای تلاش‌های دوحه برای کمک به احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

میدل ایست نیوز: یک مقام قطری در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرانس پرس» درباره سفر وزیر خارجه قطر به تهران تأکید کرد که این سفر در راستای تلاش‌های دوحه برای کمک به احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

صبح امروز تهران میزبان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر، بود. این سفر در حالی انجام شده که کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، روز دوشنبه میزبان امیر قطر خواهد بود.

قطر که روابط خوبی با تهران و واشنگتن دارد می‌کوشد که فعالیت‌های دیپلماتیکی را در این راستا آغاز کند.

این دومین دیدار وزرای خارجه تهران و قطر در کمتر از یک ماه گذشته است. در 11 ژانویه «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران، در سفر به دوحه با همتای قطری خود و نیز با امیر قطر دیدار کرد.

یک روز پیش از این سفر، سه شنبه شب، سفیر ایران در دوحه خبر داد که وزیر خارجه قطر تماس‌های تلفنی با همتایان ایرانی و امریکایی خود داشته است.

کاخ سفید نیز در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که پرونده هسته‌ای ایران از محورهای مذاکرات باید و «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر خواهد بود.

یک مقام قطری که نخواسته نامش فاش شود به «فرانس پرس» گفت که قطر می‌کوشد در احیای توافق هسته‌ای (برجام) کمک کند و افزود که این موضوع در مذاکرات بایدن و امیر قطر بررسی خواهد شد.

این در حالی است که مذاکرات ایران و کشورهای 4+1 در وین برای احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد و اخیرا کشورهای اروپایی و امریکا از کند بودن روند مذاکرات انتقاد کرده‌اند.

منبع
فرانس24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا