خبر اولسیاسی

دستور بایدن به کنگره درباره درج نام قطر در لیست متحدان امریکا

در پی دیدار امیر قطر و رئیس جمهوری امریکا در کاخ سفید، جو بایدن به کنگره دستور داد که قطر را رسما به عنوان یک کشور متحد امریکا در خارج از پیمان ناتو درج کند.

میدل ایست نیوز: در پی دیدار امیر قطر و رئیس جمهوری امریکا در کاخ سفید، جو بایدن به کنگره دستور داد که قطر را رسما به عنوان یک کشور متحد امریکا در خارج از پیمان ناتو درج کند.

به گزارش «الجزیره» «جو بایدن» تأکید کرد که درج نام قطر در لیست متحدان امریکا به معنای «تبدیل تعمیق روابط دفاعی و امنیتی با قطر به عنوان منافع ملی امریکا» است.

بایدن که شب گذشته در کاخ سفید میزبان «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، بود در آغاز این دیدار تأکید کرد که شراکت دو کشور در بسیاری از مسائل حیاتی برای امریکا و قطر محوریت دارد.

پس از این دیدار، امیر قطر تأکید کرد که دیدار پرثمر با رئیس جمهوری امریکا داشته که در آن در چارچوب شراکت راهبردی دو کشور تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای را بررسی کرده و افزود که این شراکت روز به روز تقویت می‌شود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیدار سران دو کشور اهتمام به گسترش امنیت و شکوفایی در منطقه خاورمیانه و تضمین ثبات تأمین سوخت در جهان و حمایت از ملت افغانستان تأکید شده است.

همزمان روزنامه «وال استریت جورنال» در گزارشی به نقل از یک مقام امریکایی خبر داد که درج نام قطر در لیست متحدان امریکا به مسائل نظامی میان دو کشور مربوط می‌شود.

این مقام گفت که قطر درخواست‌هایی درباره خرید پهپادهای پیشرفته نظامی مطرح کرده است.

امیر قطر پیش از دیدار با بایدن، با وزیر دفاع امریکا «لوید اوستن» دیدار و روابط دو کشور در بخش نظامی و امنیتی را بررسی کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا