سیاسی

حزب اتحاد میهنی کردستان: برهم صالح بیشترین شانس را برای تصدی ریاست جمهوری عراق دارد

یک عضو اتحاد میهنی کردستان با بیان اینکه «برهم صالح» بیشترین شانس را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق دارد، اعلام کرد که گفت‌وگوها با حزب دمکرات کردستان درباره تعیین نامزد ریاست جمهوری به بن‌بست رسیده است. 

میدل ایست نیوز: اتحاد میهنی کردستان امروز چهارشنبه با بیان اینکه «برهم صالح» بیشترین شانس را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق دارد، اعلام کرد که گفت‌وگوها با حزب دمکرات کردستان درباره تعیین نامزد ریاست جمهوری به بن‌بست رسیده است.

«سوزان منصور» از اعضای اتحاد میهنی کردستان با اشاره به سخنرانی روز گذشته برهم صالح، او را گزینه شایسته‌تری نسبت به بقیه نامزدها و یک دولتمرد واقعی توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که درهای تفاهم با حزب دمکرات کردستان تا شنبه گذشته باز بود ولی اکنون همه درهای گفت‌وگو بسته شده است.

منصور همچنین افزود که مذاکرات با بسیاری از جریان‌ها و احزاب همچنان ادامه دارد.

برهم صالح روز گذشته نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری عراق را اعلام کرد.

از سویی «بافل طالبانی»، رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان و «قباد طالبانی»، از سران این حزب و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان قرار است امروز یا فردا برای حمایت از ریاست جمهوری مجدد برهم صالح به بغداد بروند.

اتحادیه میهنی کردستان بارها تاکید کرده است که برهم صالح، تنها نامزد کردها برای ریاست جمهوری عراق است اما حزب دمکرات کردستان ملاحظاتی بر سر برهم صالح دارد و از این رو این حزب، «هوشیار زیباری» را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است.

براساس عرف سیاسی حاکم در عراق از زمان اولین انتخاباتی که در سال 2005 برگزار شد، نیروهای کرد، نامزد ریاست جمهوری عراق را معرفی می کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا