خبر اولسیاسی

بایدن: در عملیات نیروهای امریکایی در سوریه سرکرده تروریست های داعش کشته شد

رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که در حمله شب گذشته نیروهای امریکایی در ادلب «ابوابراهیم الهاشمی القرشی» سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شده است.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، اعلام کرد که در حمله شب گذشته نیروهای امریکایی در ادلب «ابوابراهیم الهاشمی القرشی» سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شده است.

جو بایدن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی عملیات ارتش امریکا در شمال غرب سوریه رهبر گروه تروریستی داعش کشته شده است.

رئیس جمهوری امریکا تأکید کرد که عملیات قتل این سرکرده داعش با موفقیت اجرا شده و همه امریکایی‌هایی که در این عملیات نقش داشته‌اند به سلامت از عملیات بازگشته‌اند.

او تأکید کرد که این عملیات موجب افزایش امنیت مردم امریکا و متحدان آن خواهد شد و  بر امنیت جهان خواهد افزود.

همزمان کاخ سفید اعلام کرد که بایدن امروز در این باره سخنرانی خواهد کرد.

ابوابراهیم القرشی پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبری گروه تروریستی داعش را بر عهده گرفت.

صبح امروز پنتاگون اعلام کرد که نیروهای ویژه زیر نظر ستاد عملیات مرکزی امریکا یک «مأموریت موفقیت‌آمیز» در عرصه مبارزه با تروریسم را در شمال غرب سوریه اجرا کرده‌اند.

پنتاگون افزود که در این عملیات به سربازان امریکایی هیچ آسیبی نرسیده است.

نشریه «وال استریت جورنال» نیز به نقل از منابعی خبر داد که این عملیات یک تروریست مهم را هدف قرار داده و طی آن چند تن کشته شده و چند ساختمان تخریب شده است.

پیش از این خبرگزاری «فرانس پرس» طی گزارشی درباره هویت ابوابراهیم القرشی تأکید کرد که نام وی «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی» است که درون گروه تروریستی داعش از وی به «پروفسور» و «ویرانگر» (مدمر) یاد می شود.

ابو ابراهیم القرشی نقش مهمی در حملات داعش به سکونتگاه های اقلیت ایزدی در عراق و فجایعی که در آن مناطق رخ داد داشت.

به احتمال قوی القرشی زاده 1976 در منطقه تلعفر در 70 کیلومتری موصل در خانواده ای ترکمان است و از معدود مواردی بود که فردی غیر عرب به سطح مقامات بلندپایه داعش ارتقا پیدا می کند. در حدی که سازمان ملل پیش تر احتمال داده بود که این انتخاب به صورت موقت بوده باشد.

وی در دانشکده علوم اسلامی موصل تحصیل کرده و در زمان رژیم بعث افسر ارتش عراق بوده و پس از 2003 به عضویت القاعده درآمده بود.

او سمت فرستاده دینی و قانونی القاعده را پیدا کرد و در سال 2004 توسط امریکایی ها بازداشت شد و به زندان بوکان افتاد و آنجا به ابوبکر البغدادی آشنا شد.

بعدتر آنان آزاد شدند و وقتی البغدادی در سال 2010 رئیس شاخه عراق القاعده شد، ابوابراهیم القرشی نیز در کنارش بود. سپس آنها از القاعده جدا شدند و «دولت اسلامی عراق و سوریه» یا همان داعش را تأسیس کردند.

در سال 2014 وی با همه وجود در جنگی که به سقوط موصل انجامید حضور یافت و خشونتی که در این جنگ نشان داد او را به چهره ای مورد اعتماد شدید میان سران داعش تبدیل کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا