سیاسی

هیئت امنیتی لبنانی برای اطلاع از جزئیات حضور داعشی های لبنانی به بغداد می آید

یک هیئت بلندپایه امنیتی لبنانی برای بررسی جزئیات فعالیت شهروندان لبنانی در گروه های داعشی در عراق، وارد بغداد خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه عراقی خبر داد که تا چند روز آینده یک هیئت بلندپایه امنیتی لبنانی برای بررسی جزئیات فعالیت شهروندان لبنانی در گروه های داعشی در عراق، وارد بغداد خواهد شد.

اواخر ماه گذشته میلادی، دولت عراق اعلام کرد که در پاسخ به حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای ارتش عراق در منطقه العظیم در استان دیالی، جنگنده‌های F-16 عراق مواضع تروریست‌ها در منطقه حمرین را بمباران کرده‌اند و طی آن چند تروریست غیر عراقی کشته شده‌اند.

همزمان خبرگزاری رسمی عراق به نقل از منابع آگاه خبر داد که در این حمله 3 لبنانی کشته شده‌اند که وابسته گروه تروریستی داعش بوده‌اند و افزود که این تروریست‌ها اهل منطقه وادی النحله در شمال لبنان هستند.

یک مقام بلندپایه امنیتی عراقی خبر داد که یک هیئت امنیتی لبنانی به ریاست «بسام مولوی»، وزیر کشور لبنان، و مقامات دستگاه امنیت عمومی این کشور برای اطلاع از روند تحقیقات انجام‌شده در این پرونده عازم بغداد می‌شود.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که لبنان خواستار مشارکت در این تحقیقات و اطلاع از نتایج به دست‌آمده درباره جزئیات خروج این افراد از لبنان و ورودشان به عراق شده است.

به گفته این مقام، برای لبنان مهم است که نحوه ارتباطات این شهروندان لبنانی با تروریست‌ها در عراق و اینکه آیا در ازای دریافت پول به تروریست‌ها پیوستند یا فریب فکری خورده‌اند را بداند.

این مقام امنیتی تأکید کرد که نیروهای امنیتی عراق هیچ سند و مدرکی درباره قربانیان به دست نیاورده‌اند و فقط 3 گوشی موبایل غیر هوشمند یافته‌اند که اطلاعات چندانی نداشته است.

روز گذشته «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، گفت که از مدتی پیش اطلاعاتی درباره ورود تروریست‌های لبنانی به عراق به دستگاه امنیتی عراق رسید و این دستگاه نیز حکومت لبنان را در جریان قرار داد.

او گفت که بعد از انجام حمله با بررسی اجساد کشته‌شدگان مشخص شد که تعدادی از آنها لبنانی بوده‌اند.

انتشار این خبر واکنش‌های گسترده‌ای را در لبنان در پی داشت چون خانواده یکی از کشته‌شدگان لبنان اعلام کرد که فرزندشان در زندان لبنان بوده و هیچ اطلاعی از انتقال وی به عراق نداشته‌اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا