سیاسی

ریاست جمهوری سوریه: از دو ماه پیش استقلال دونتسک را به رسمیت شناخته بودیم

ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای رسمی درباره به رسمیت شناختن استقلال لوگانسک و دونتسک توضیح داد.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای رسمی درباره به رسمیت شناختن استقلال لوگانسک و دونتسک توضیح داد.

در بیانیه رسمی ریاست جمهوری سوریه که در صفحه رسمی آن در فیسبوک منتشر شده آمده که لازم است توضیح داده شود که «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، در دیدار هیئت پارلمانی روسیه به ریاست دیمیتری سابلین از دمشق در 21 دسامبر 2021، یعنی دو ماه پیش از تحولات اخیر، بر آمادگی سوریه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک تأکید کرده و توافق شده بود که با آن روابط برقرار کند.

این بیانیه افزوده که این موضع سوریه برآمده از اطمینان به این نکته است که بحران اوکراین بحرانی است که کشورهای غربی و در رأس آنها امریکا برای تجزیه ملت‌ها و تضعیف امنیت ملی روسیه ایجاد کرده است.

در این بیانیه آمده که موضع ثابت سوریه رویارویی با سیاست‌های غرب است و آن را مصلحت مشترک و دائمی همه کشورهای ضد سلطه می‌داند و بر ضرورت این رویارویی به هر روش ممکن تأکید می‌کند.

ریاست جمهوری سوریه تأکید کرده که آماده همکاری برای برقراری روابط با «جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک» و تقویت این روابط بر اساس منافع مشترک است.

پیش از این «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در نشست “والدای” در مسکو اعلام کرد که دمشق از تصمیم «ولادمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال “دونتسک” و “لوهانسک” حمایت و با این دو منطقه همکاری خواهد کرد.

مقداد افزود که آنچه غرب در حال حاضر در قبال روسیه انجام می‌دهد مشابه کاری است که در زمان جنگ تروریستی علیه سوریه انجام داد.

رئیس جمهوری روسیه در پی افزایش تنش‌ها با اوکراین شامگاه گذشته دوشنبه دو فرمان را امضا کرد که به موجب آن مسکو استقلال “دونتسک” و “لوهانسک” را به رسمیت می‌شناسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا