سیاسی

مجلس عراق بار دیگر وزیر دارایی عراق را احضار کرد

چند روز پس از مجادلات میان وزیر دارایی عراق و نمایندگان جریان صدر، هیئت رئیسه مجلس از حضور وزیر دارایی در مجلس عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: چند روز پس از مجادلات میان وزیر دارایی عراق و نمایندگان جریان صدر، هیئت رئیسه مجلس از حضور وزیر دارایی در مجلس عراق خبر داد.

بر اساس سند منتشرشده در رسانه‌های عراقی، «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، در نامه‌ای به نخست‌وزیر عراق خواستار حضور وزیر دارایی در مجلس به درخواست صد نماینده شده است.

در این سند تأکید شده که این جلسه برای بررسی موضوع «افزایش قیمت ارز که باعث بی ثباتی در بازار ارز در بازارهای داخلی شده و پیامدهای منفی آن بر معیشت مردم به خصوص اقشار ضعیف بدون هرگونه راه حلی برای این مشکل» تشکیل می‌شود.

به موجب این سند این جلسه که دومین جلسه پارلمان جدید عراق خواهد بود قرار است روز دوشنبه 28 فوریه برگزار شود.

همزمان با انتشار این سند، «حاکم الزاملی»، نایب رئیس مجلس عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی در مجلس عراق، تأکید کرد که بیش از 100 نماینده خواستار حضور وزیر دارایی در مجلس شده اند.

او گفت که افزایش قیمت ارز هیچ کمکی به دولت عراق نکرده است.

پیشتر «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق، در نامه‌ای به دولت این کشور با اشاره به احضار وی به پارلمان عراق برای بررسی موضوع قیمت ارز، تاکید کرد که این احضار به محض انتشار توئیتی از جانب مقتدی صدر انجام شده است.

وزیر دارایی عراق با انتقاد شدید از احضار به مجلس توسط جریان صدر، آن را خلاف کرامت خود به عنوان شخصیتی حقوقی و حقیقی دانست و تأکید کرد که این احضار را رد می کند.

او همچنین در نامه ای رسمی خواستار برگزاری جلسه استیضاح برای دفاع از عملکرد خود در وزارت دارایی و برگزاری رأی گیری اعتماد پس از آن شد.

 

همچنین بخوانید:

رویارویی صدر و علاوی؛ تسویه حساب درون شیعی و چرایی سکوت مصطفی الکاظمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا