خبر اولسیاسی

رئیس مجلس عراق در دیدار با اردوغان چه مسائلی را بررسی کرد؟

الحلبوسی و رئیس جمهور ترکیه درباره روابط دوجانبه، حمایت از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی و تسهیل اعطای روادید به شهروندان عراقی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در سفر به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان، روابط دوجانبه و همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها، علاوه بر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم را بررسی کرد.

بنابر آنچه در بیانیه دفتر رئیس مجلس عراق آمده است، در این دیدار که با حضور خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف پارلمانی السیاده و هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه انجام شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه و هماهنگی و همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصادی و تجاری علاوه بر حمایت ترکیه از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی رایزنی کردند.

بیانیه مذکور افزود که اردوغان و الحلبوسی درباره موضوع تسهیل اعطای روادید به شهروندان عراقی نیز گفت وگو کردند و اردوغان دستور انجام اقدامات لازم در این باره را صادر کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این دیدار بر حمایتش از عراق و نهادهای قانونی آن و تداوم همکاری و هماهنگی در راستای تحقق امنیت ملت عراق و خدمت به آنها و ثبات در این کشور تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا