سیاسی

ستاد عملیات مشترک عراق: وضعیت سنجار برای بازگشت آوارگان مناسب است

جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق تأکید کرد که وضعیت امنیتی در منطقه سنجار برای بازگشت آوارگان این منطقه مناسب است.

میدل ایست نیوز: جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق تأکید کرد که وضعیت امنیتی در منطقه سنجار برای بازگشت آوارگان این منطقه مناسب است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ژنرال «عبدالامیر الشمری» پس از سفر به شهر سنجار تأکید کرد که اوضاع سنجار برای بازگشت آوارگان مناسب است.

او گفت که اوضاع شهر به ثبات رسیده و نقاط مرزی استان در کنترل کامل نیروهای امنیتی عراق است.

وی تأکید کرد که با به دست گرفتن کنترل امنیتی شهرها توسط نیروهای ارتش و پلیس عراق شاهد ثبات در شهرها هستند.

ژنرال الشمری روز دوشنبه در رأس یک هیئت بلندپایه امنیتی و با حضور استاندار نینوا و نماینده سازمان ملل به سنجار سفر کرد.

سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، تأکید کرد که این هیئت برای اطلاع از وضعیت امنیتی و پیگیری وضعیت خدمات در سنجار عازم این منطقه شده است.

وی گفت که این هیئت در دیدار با نماینده سازمان ملل سازوکار بازگشت آوارگان به سنجار و تأمین کمک‌های لازم در این باره را بررسی کرده است.

ماه گذشته سرتیپ «جبار الطائی»، فرمانده ستاد عملیات غرب نینوا، گفت که اجرای توافق‌نامه سنجار از آغاز ماه دسامبر 2021 عملا آغاز شده و برخی مواد آن از جمله تخلیه مراکز شهر از گروه‌های مسلح غیر ارتش اجرا شده است و هم‌اکنون ستاد عملیات نینوا کنترل کامل مرکز سنجار را به دست دارد.

وی افزود که یکی از مواد این توافق جذب داوطلبانی از قومیت ایزدی برای به عهده گرفتن امنیت شهر است و تأکید کرد که تعداد لازم از این داوطلبان تعیین شده و حدود 10 هزار ثبت نام کرده‌اند و در مرحله گزینش و بررسی شرایط مطلوب هستند.

یک سال پیش، توافق بازگشت ثبات و عادی‌سازی اوضاع در شهر سنجار میان بغداد و اربیل در سه محور، امنیتی، اداری و بازسازی به امضا رسید.

در محور امنیتی این توافق تصریح شده که پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا