خبر اولسیاسی

استقبال گرم ولیعهد عربستان از رئیس جمهور مصر + فیلم

مراسم استقبال از «عبدالفتاح السیسی» در فرودگاه ریاض و با حضور محمد بن سلمان و با پرواز همزمان جنگنده‌های عربستانی در آسمان ریاض برگزار شد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، با استقبال گرم و ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان وارد ریاض شد.

به گزارش اسپوتنیک، مراسم استقبال از السیسی در فرودگاه ریاض و با حضور محمد بن سلمان و با پرواز همزمان جنگنده‌های عربستانی در آسمان ریاض که رنگ‌های پرچم مصر را در آسمان ساخته بودند برگزار شد.

«بسام راضی»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر، تأکید کرد که این سفر در چارچوب روابط عمیق و همکاری‌های دو کشور انجام شده است.

او گفت که السیسی در این سفر با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، و ولیعهد عربستان دیدار و مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تقویت امنیت ملی کشورهای عربی را بررسی خواهد کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه و رئیس سازمان امنیت مصر، السیسی را همراهی می کنند.

پیش از این منابع مصری خبر دادند که السیسی امیدوار است که بتواند در این سفر از عربستان کمک‌های اقتصادی و محموله‌های بیشتر نفت دریافت کند، به خصوص که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری یافته است.

این منابع گفته‌اند که السیسی در سفر اخیر خود به کویت به اهدافی که دنبال می‌کرد نرسید.

از سوی دیگر، یک منبع بلندپایه دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر تأکید کرد که السیسی در این سفر حامل پیامی از جانب مقامات امریکایی به عربستان درباره افزایش تولید نفت است.

هفته گذشته نیز دو مقام ارشد امریکایی برای مذاکره درباره همین موضوع به عربستان سفر کردند که مذاکراتشان به نتیجه‌ای نرسید و ولیعهد عربستان تأکید کرد که کشورش به توافقات اوپک پلاس پایبند می‌ماند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا