سیاسی

انصارالله از شلیک 9 پهپاد به تأسیسات نفتی آرامکو خبر داد

سخنگوی انصارالله از حمله گسترده پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو در ریاض و جیزان و ابها و دیگر مناطق خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی انصارالله از حمله پهپادی گسترده به تأسیسات نفتی آرامکو در ریاض و جیزان و ابها و دیگر مناطق خبر داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نظامی انصارالله با انتشار توئیتی تأکید کرد که این نیروها در چارچوب عملیات «شکستن محاصره» پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض را با 3 پهپاد مدل «صماد 3» هدف قرار داده‌اند.

او همچنین تأکید کرد که 6 پهپاد «صماد 1» به سمت تأسیسات آرامکو در جیزان و ابها و دیگر مناطق شلیک شده است.

وی افزود که این حمله در چارچوب واکنش مشروع به حمله و محاصره ملت یمن توسط عربستان و متحدانش انجام شده و تأکید کرد که نیروهای انصارالله در حالت آماده‌باش کامل برای اجرای عملیات نظامی در واکنش به جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به یمن هستند.

خبرگزاری رسمی عربستان بامداد امروز به نقل از یک مقام در وزارت انرژی عربستان خبر داد که در ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه پالایشگاه نفت ریاض هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این گزارش افزوده که این حمله موجب «آتش‌سوزی محدود» در پالایشگاه شد که خسارت جانی در پی نداشت و بر روند فعالیت پالایشگاه نیز تأثیری نگذاشت و مهار شد.

این مقام عربستان این حمله را به شدت محکوم و تأکید کرده که این اقدامات خرابکارانه علیه تأسیسات و مراکز غیر نظامی در عربستان امنیت و ثبات تأمین انرژی در جهان را با خطر مواجه می‌کند و بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی می‌گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا