خبر اولسیاسی

اقلیم کردستان عراق: مرکز مورد حمله در اربیل غیرنظامی بود

نهاد هیئت دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله امروز سپاه ایران به اربیل، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که مرکز مورد اصابت یک مکان غیرنظامی بوده و ایران این حملات را بارها تکرار کرده است.

میدل ایست نیوز: نهاد هیئت دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله امروز سپاه ایران به اربیل، بیانیه‌ای صادر و با بیان اینکه سکوت جامعه جهانی در برابر این حملات بزدلانه، راه را برای ادامه آن مهیا می‌کند، اعلام کرد که این حمله به بهانه هدف قرار دادن یک پایگاه اسرائیلی صورت گرفت ولی مرکز مورد اصابت یک مکان غیرنظامی بود.

این بیانیه افزود که این اقدام که با توجیه حمله به پایگاه اسرائیلی صورت گرفت، هدفش مخفی کردن انگیزه‌های این جنایت شنیع است و ادعاهای عاملان این حمله بسیار دور از واقعیت است.

هیئت دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود خاطرنشان کرد که ایران این حملات را بارها تکرار کرده و سکوت جامعه جهانی در برابر این حملات بزدلانه راه را برای ادامه آن هموار می کند از این رو از سازمان ملل، امریکا، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، دولت و پارلمان عراق و نیز دولت ایران می خواهیم که در این باره تحقیقات فوری انجام دهند و با بازدید از محل مورد هدف، حقایق را دربرابر افکار عمومی قرار داده و موضعی محکم و قوی اتخاذ کنند.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز در واکنش به حمله موشکی صبح امروز به اربیل، آن را حمله بزدلانه و جنایت علیه بشریت دانست و از مردم کردستان خواست در برابر تهدیدها صبور باشند.

بامداد امروز (یکشنبه 13 مارس) دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 1 بامداد به وقت محلی شهر اربیل هدف 12 موشک بالستیک قرار گرفت.

سپاه پاسداران ایران هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز اسرائیلی در اربیل را با موشک های قدرتمند هدف حمله قرار داده است.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا