خبر اولسیاسی

تاکید مشاور امنیت ملی عراق بر ورود جامعه جهانی به پرونده اردوگاه الهول

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بر ضرورت ورود جامعه جهانی به قضیه اردوگاه مرزی الهول تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق امروز پنجشنبه در دیدار با «جنین پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بر ضرورت ورود جامعه جهانی به قضیه اردوگاه مرزی الهول تاکید کرد.

پلاسخارت هم در این دیدار از تلاش های عراق برای بازگرداندن اتباع خود از اردوگاه الهول قدردانی کرد و بر ضرورت بازگرداندن اتباع کشورهای خارجی از این اردوگاه در مرز سوریه و عراق تاکید کرد.

الاعرجی همچنین از نمایندگی سازمان ملل در عراق خواست با حضور در اردوگاه الهول به طور میدانی از اوضاع آن و آوارگان مطلع شود.

دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح منطقه و جهان گفت‌وگو کردند و راه‌های کمک به سازمان‌های بین‌المللی و ارائه کمک‌های بشردوستانه را مورد بررسی قرار دادند.

اردوگاه الهول واقع در حومه استان حسکه سوریه میزبان بیش از 62 هزار نفر از جمله 30 هزار عراقی و 22 هزار سوری است.

پیش از این سازمان ملل، دولت عراق و نیروهای کرد حاکم بر منطقه‌ای که این اردوگاه در آن است بارها نسبت به خطر از کنترل خارج شدن این اردوگاه هشدار داده‌اند اما بسیاری از کشورهای اروپایی که شمار بالایی از ساکنان این اردوگاه تابعیت آنها را دارند حاضر به پذیرش شهروندان خود نیستند.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا