خبر اولسیاسی

امریکا تعداد فراوانی تجهیزات پاتریوت به عربستان تحویل داد

منابع غیر رسمی امریکایی خبر دادند که دولت امریکا ماه گذشته تعداد فراوانی تجهیزات سامانه پدافند هوایی پاتریوت را به عربستان تحویل داده است.

میدل ایست نیوز: منابع غیر رسمی امریکایی خبر دادند که دولت امریکا ماه گذشته تعداد فراوانی تجهیزات سامانه پدافند هوایی پاتریوت را به عربستان تحویل داده است.

نشریه امریکایی «وال استریت جورنال» به نقل از مقامات امریکایی خبر داد که تحویل این تجهیزات نظامی به «درخواست فوری» عربستان سعودی بوده است.

یکی از این مقامات تأکید کرده که انتقال این تجهیزات به منظور اطمینان از برخورداری عربستان از امکانات کافی برای دفع حملات پهپادی و موشکی گروه انصارالله بوده است.

روز یکشنبه، گروه انصارالله طی 3 مرحله عملیات گسترده‌ای را علیه تأسیسات نفتی عربستان اجرا کرد که موجب توقف موقت تولید نفت در یک پالایشگاه شد.

بر اساس این گزارش، ارسال این تجهیزات نظامی به عربستان پس از درخواست این کشور در اواخر سال گذشته به علت کمبود موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت بوده است.

این نشریه امریکایی افزوده که موضوع درخواست عربستان برای دستیابی به تجهیزات بیشتر پاتریوت در ماه‌های اخیر نارضایتی عربستان از دولت امریکا را در پی داشته است.

این مقامات امریکایی تأکید کرده‌اند که علت تأخیر پیش‌آمده در تحویل این سلاح‌ها به عربستان بالا بودن حجم تقاضا از جانب دیگر متحدان امریکا بوده و آنچه درباره تأخیر عمدی این موضوع از جانب کاخ سفید مطرح شده بی اساس است.

گروه انصارالله روز یکشنبه (20 مارس) از اجرای 3 حمله گسترده موشکی و پهپادی در راستای عملیات «شکستن محاصره 2» به تأسیسات آرامکو در جنوب و غرب عربستان از جمله در جده و ابها خبر داد.

از طريق
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا