اقتصادیسیاسی

مقام لبنانی: دولت و بانک مرکزی ورشکسته هستند

معاون نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد که دولت و بانک مرکزی این کشور ورشکسته هستند و خسارت ها باید میان دولت و بانک ها و سپرده گذاران توزیع شود.

میدل ایست نیوز: معاون نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد که دولت و بانک مرکزی این کشور ورشکسته هستند و خسارت ها باید میان دولت و بانک ها و سپرده گذاران توزیع شود.

به گزارش «روسیا الیوم»، «سعاده الشامی»، معاون نخست‌وزیر لبنان، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که دولت و بانک مرکزی ورشکسته هستند و این اتفاقی است که واقعا افتاده است.

او افزود که خسارت‌های این ورشکستگی باید میان دولت و بانک مرکزی و بانک‌های لبنانی و سپرده‌گذاران توزیع شود.

او گفت که این یک حقیقت است که نمی‌شود نادیده گرفت و برای همین دولت نمی‌تواند دست مردم را برای برداشت از سپرده باز بگذارد.

وی افزود که وزارت دارایی لبنان برنامه جامعی برای پرداخت معوقات تنظیم خواهد کرد ولی این چیزی نیست که یک روزه انجام شود و اگر اراده سیاسی وجود داشت باشد می‌توان این کار را به آسانی انجام داد.

الشامی گفت که در مورد توزیع خسارت بین دولت و بانک‌ها و مردم اختلافی نیست و تلاش می‌شود که خسارت مردم در این میان از همه کمتر باشد.

لبنان از سال 2019 دچار بحران بی سابقه اقتصادی شده و مذاکراتی را با صندوق بین المللی پول برای مدیریت این بحران آغاز کرده است.

اخیرا اعلام شد که هیئتی از صندوق بین المللی پول به مدت 2 هفته به بیروت سفر کرده تا مذاکرات را به مرحله نهایی برساند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا