خبر اولسیاسی

افزایش حملات به مقرهای ائتلاف بین المللی و کاروان‌های آن در عراق

همزمان با تداوم بن بست سیاسی در عراق، حملات به مقرها و کاروان های ائتلاف بین المللی افزایش یافته و احتمال ارتباط بین افزایش حملات و بحران سیاسی عراق با هدف کسب امتیاز وجود دارد.

میدل ایست نیوز: حمله به مقرهای نظامی ائتلاف بین المللی و کاروان های لجستیکی آن در عراق طی روزهای اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، آن هم همزمان با بن بست سیاسی در عراق؛ مساله ای که سوالاتی را درباره احتمال تاثیر بحران سیاسی عراق بر وضعیت امنیتی کشور که اخیرا شاهد افزایش حملات داعش نیز بوده، به وجود می آورد.

شب گذشته منابعی به العربی الجدید از حمله به کاروان های ائتلاف بین المللی در استان صلاح الدین و همچنین یک کاروان دیگر در استان ذی قار خبر دادند. منابع مذکور تاکید کردند که این حمله که با انفجار بمب در مسیر کاروان ها صورت گرفته، هیچ خسارتی در پی نداشت.

پایگاه عین الاسد در الانبار که نیروهای ائتلاف بین المللی در آن حضور دارند نیز جمعه گذشته هدف حمله قرار گرفت و سامانه های پدافندی توانستند دو پهپاد مهاجم را سرنگون کنند.

گروه های مسلح عراق (مقاومت) معمولا مسئولیت حمله به مقرها و کاروان های ائتلاف بین المللی را برعهده نمی گیرند اما آنچه قابل توجه است، اعلام حمایت قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، از گروه های مسلح عراق، از برخی حملات است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی بر حمایت خود از حمله به پایگاه های نظامی محل حضور نیروهای خارجی تاکید کرد.

الخزعلی اشاره کرد که قانون اساسی عراق اجازه استقرار پایگاه های نظامی خارجی در اراضی عراق را نمی دهد.

دبیرکل عصائب اهل حق گفت حضور مستشاری یک مساله و حضور نیروهای نظامی دارای سلاح و پهپاد که آسمان عراق را در کنترل خود دارند، مساله ای دیگر است.

وی تاکید کرد که نمی توان از حضور اشغالگران چشم پوشی کرد. این در حالیست که ائتلاف بین المللی و عراق بارها اعلام کرده است که ائتلاف بین المللی بنا به درخواست دولت عراق در خاک این کشور حضور دارد.

یک عضو سابق کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از احتمال ارتباط بین افزایش حملات و بحران سیاسی عراق با هدف کسب امتیاز خبر داد و بیان کرد که اگر این فرضیه اثبات شود، این مساله خطر بزرگی برای امنیت عراق است.

پیش از این و در هفته گذشته اربیل هدف حمله با سه راکت قرار گرفت که در نزدیکی یک پالایشگاه نفت اصابت کرد؛ آن هم در کمتر از یک ماه از حمله موشکی سپاه ایران به اربیل.

همچنین بخوانید

ماه مبارک رمضان، اوضاع نابسامان سیاسی عراق و افزایش فعالیت داعش

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا