سیاسی

تأکید کویت بر حق خود در توسعه میدان نفتی الدره/ آرش

وزارت خارجه کویت با تأکید بر حق خود در توسعه میدان گازی الدره/ آرش، تأکید کرد که ایران به درخواست مذاکره درباره ترسیم مرزهای این منطقه پاسخ نداده است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه کویت با تأکید بر حق خود در توسعه میدان گازی الدره/ آرش، تأکید کرد که ایران به درخواست مذاکره درباره ترسیم مرزهای این منطقه پاسخ نداده است.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه کویت که امروز (پنج‌شنبه 14 آوریل) منتشر شده آمده که کویت و عربستان به موجب یادداشت تفاهمی امضاشده در 24 دسامبر 2019 درباره تسریع در توسعه و بهره‌برداری از میدان نفتی الدره (آرش) توافق کرده‌اند.

این بیانیه افزوده که دو کشور در 21 مارس نیز صورت‌جلسه مربوط به بهره‌برداری از این میدان گازی را امضا کرده‌اند.

در این بیانیه آمده که کویت و عربستان بر حق خود در بهره‌برداری از ثروت‌های طبیعی منطقه و ادامه عمل به اجرای توافقاتشان تأکید می‌کنند.

وزارت خارجه کویت افزوده که این کشور و عربستان پیش از این از جمهوری اسلامی ایران خواسته بودند که درباره تعیین مرزهای شرقی این منطقه مذاکره را آغاز کند اما ایران به این درخواست‌ها پاسخ نداده است.

کویت بار دیگر از ایران خواسته که این مذاکرات را آغاز کند.

روز گذشته وزارت خارجه عربستان نیز با انتشار بیانیه ای مشابه، همین درخواست را تکرار کرده بود.

پیش از این وزیر امور خارجه کویت تأکید کرده بود که ایران هیچ سهمی در میدان گازی «الدره» ندارد و این میدان نفتی کاملا متعلق به کویت و عربستان است.

یک روزنامه کویتی نیز نوشته بود که ادعای ایران درباره حق این کشور در بخشی از میدان گازی الدره، مغایر با قوانین بین المللی است.

 

همچنین بخوانید:

درباره میدان گازی الدره/ آرش چه می دانیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا