سیاسی

وزیر خارجه قطر با همتای اردنی خود و وزیر امور مدنی فلسطین درباره تعرضات اسرائیل رایزنی کرد

محمد بن عبدالرحمن، در دو تماس تلفنی جداگانه با الصفدی و الشیخ درباره تعرضات پی در پی اسرائیل به فلسطینیان و مسجد الاقصی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن و حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین گفت وگو کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین به نقل از وزارت خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن، در دو تماس تلفنی جداگانه با الصفدی و الشیخ درباره تعرضات پی در پی اسرائیل به فلسطینیان و مسجد الاقصی رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر ضمن بررسی آخرین تحولات اوضاع در فلسطین، بر موضع ثابت و حامیانه کشورش از حقوق فلسطینیان در برپایی کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

وی مجددا بر مخالفت قطر با تنش آفرینی اسرائیل تاکید کرد و خواستار اقدام فوری برای آرامش اوضاع و کاهش تنش ها شد.

وزیر امور خارجه اردن و وزیر امور مدنی فلسطین نیز از موضع قطر در حمایت از قضیه فلسطین تقدیر کردند.

پیش از این دولت قطر یورش نیروهای اسرائیل به مسجد الاقصی و دستگیری صدها نمازگزار را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این تعرضات شد.

گفتنی است که حمله روز گذشته ارتش اسرائیل به صحن مسجدالاقصی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان و درگیری با نمازگزاران، حدود 160 مجروح بر جا گذاشته است. حال شماری از مجروحان که به بیمارستان منتقل شدند، وخیم اعلام شده است.

نظامیان اسرائیلی فلسطینیان پس از حمله به صحن مسجدالاقصی و شلیک گاز اشک‌آور، شمار زیادی از نمازگزاران را نیز در داخل مصلای مسجد، محاصره و 400 نمازگزار را بازداشت کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا