خبر اولسیاسی

فلسطین: تنها راه حل مناقشه با اسرائیل، برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به پیشنهاد وزیر دفاع اسرائیل برای شکل گرفتن موجودیت فلسطین، تاکید کرد که تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

میدل ایست نیوز: نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تنها راه حل مناقشه با اسرائیل، برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی با اماکن مقدس آن است.

به گزارش روسیا الیوم، وی در بیانیه ای در پاسخ به پیشنهاد بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر موجودیت فلسطین با وجود تسلط امنیتی اسرائیل گفت: هرگونه ایده ای خواه کشور دارای مرزهای موقت، یا موجودیت و یا کشور بدون حاکمیت، به این مناقشه پایان نمی دهد بلکه منجر به درگیری و جنگ خواهد شد.

ابو ردینه تاکید کرد که اصول ثابت فلسطین، اساس هر راه حل یا پیشرفتی در مسیر مناقشه است و هیچ طرفی نمی تواند از خطوط قرمز ملی عبور کند و صلح تنها از طریق احترام به قطعنامه های مشروع بین المللی و اصول ثابت فلسطین محقق می شود.

وزیر دفاع اسرائیل، در مصاحبه با پایگاه خبری عبری «واللا» گفته بود که مناقشه فلسطین و اسرائیل را می‌توان با ایجاد دو موجودیت سیاسی که در آن تفوق امنیتی اسرائیل بر سراسر فلسطین تضمین شده باشد و تفکیک دو سرزمین تفکیکی سیاسی و نه جغرافیایی باشد، حل و فصل کرد.

او در توضیح این ایده گفت که رهبران سابق اسرائیل یا در پی خودمختاری فلسطین بودند یا مثلا در مورد اسحاق رابین در پی اعطای حاکمیت ناقص به فلسطینیان، «اما به نظر من باید دو موجودیت سیاسی برقرار کرد به نحوی که اسرائیل در سراسر منطقه تفوق امنیتی داشته باشد، اما هر کدام از این دو موجودیت امورشان را به صورت مستقل از یکدیگر پیش ببرند».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا