اقتصادیخبر اول

آیا ولید بن طلال نقشه ایلان ماسک برای خرید توئیتر را خنثی کرد؟

مجادله «ولید بن طلال» با «ایلان ماسک» بر سر خرید توئیتر، تلاش ایلان ماسک برای خرید این شرکت را زیر سؤال برده است.

میدل ایست نیوز: مجادله «ولید بن طلال»، میلیاردر عربستانی، با «ایلان ماسک»، ثروتمندترین سرمایه‌دار جهان و مالک شرکت تسلا، بر سر خرید توئیتر، تلاش ایلان ماسک برای خرید این شرکت را زیر سؤال برده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» ماسک پس از خرید 9.2 درصد سهام توئیتر پیشنهاد خرید نقدی همه سهام توئیتر برای به دست گرفتن مالکیت کامل آن را مطرح کرد. او پیشنهاد کرد که هر سهم توئیتر 54.20 دلار تعیین شود تا او بتواند این شرکت را به مبلغ 43 میلیارد دلار خریداری کند.

او گفت که این بهترین پیشنهاد است و این پیشنهاد نهایی است و افزود که اگر پیشنهادش پذیرفته نشود در حفظ سهام خود تجدید نظر خواهد کرد.

اما ولید بن طلال که شرکتش مالکیت 5.2 درصد سهام توئیتر را در اختیار دارد و دومین سهام‌دار بزرگ توئیتر است با پیشنهاد ماسک اعلام مخالفت کرد.

ولید بن طلال با انتشار توئیتی نوشت که مبلغی که ایلان ماسک برای سهام توئیتر پیشنهاد کرده غیر واقع‌بینانه است.

این اظهارات واکنش ماسک را در پی داشت که در پاسخ پرسید که تعداد سهام ولید بن طلال دقیقا چقدر است و همچنین این پرسش را مطرح کرد که نظرش درباره آزادی مطبوعات چیست.

همزمان اعلام شد که پرونده‌ای قضائی علیه ایلان ماسک در امریکا به اتهام بازی در قیمت سهام با انتشار توئیت‌های فریبنده به جریان افتاده است. از جمله درباره زود و بند وی با شرکت سرمایه‌گذاری عربستان که از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری عربستان در جهان است و اعلام مذاکره با آن برای خرید سهام، که باعث افزایش سهام این شرکت شد بی آنکه بعدتر هیچ چیز دیگری اعلام شود.

از سوی دیگر، یک کارمند ارشد توئیتر به ایلان ماسک توصیه کرد که به روان‌پزشک مراجعه کند و افزود که هزاران آدم فوق‌العاده در توئیتر فعالیت می‌کنند تا تریبونی برای همه آدم‌های جهان فراهم کنند.

هیئت مدیره توئیتر برنامه‌ای موسوم به طرح «قرص سمی» اجرا کرد که خرید سهامش را برای ایلان ماسک دشوار می‌کند.

بنا بر بیانیه روز جمعه این شرکت، هیات مدیره توییتر با استفاده از ضوابط آیین نامه ای طرحی را به اجرا گذاشته است که برای مدت محدود به هیچ سهامداری اجازه مالکیت بیشتر از 15 درصد سهام این شرکت را نمی دهد.

در این طرح، به سهامداران خرد اجازه داده می شود سهام شرکت را با تخفیف خریداری کنند.

هدف از این کار مقابله با تجمع سهام در دست یک نفر است.

همزمان توئیتر از بانک «جی پی مورگان»، بزرگ‌ترین بانک امریکا، کمک خواست تا مانع از خرید سهام توئیتر توسط ماسک شود.

گفته می‌شود که شرکت‌های دیگری نیز به خرید سهام توئیتر برای بستن راه به روی ایلان ماسک توجه نشان داده‌اند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا