سیاسی

گفت‌وگوی قطر و طالبان برای راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان

وزیر امور خارجه طالبان و هیئت همراه وی در دیدار با وزیر امور خارجه قطر درباره مسائل مختلف از جمله راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: منابع دیپلماتیک در قطر اعلام کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه این کشور از «مولوی امیر خان متقی»، وزیر امور خارجه طلبان و هیئت عالیرتبه وی در دوحه، استقبال کرد و دو طرف در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی از جمله راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گفته منابع دو طرف همچنان به مرحله عقد توافقنامه نهایی نرسیده‌اند و در انتظار ادامه روند مذاکرات درباره تعدادی از جزئیات هستند.

قرار است بر اساس نقشه راه در نظر گرفته شده، تیم‌های فنی از افغانستان، ترکیه و قطر به طور مشترک برای رسیدن به توافقنامه‌ای برای راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان همکاری کنند.

پیشتر قطر اعلام کرده بود که با دولت طالبان برای از سرگیری پروازها از فرودگاه کابل پس از توقف چند ماهه به توافق رسیده است.

دوحه همچنین اعلام کرده بود که هیئتی دوجانبه از قطر و ترکیه مذاکرات فشرده‌ای را با مقامات طالبان برای مدیریت و راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی کابل انجام داده‌اند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا