سیاسی

واکنش امریکا و انگلستان به حمله راکتی به پالایشگاه اربیل

سفارت امریکا در بغداد با محکوم کردن حمله راکتی شب گذشته به پالایشگاهی در منطقه خبات اربیل، آن را نقض حاکمیت ارضی عراق دانست.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در بغداد با محکوم کردن حمله راکتی شب گذشته به پالایشگاهی در منطقه خبات اربیل، آن را نقض حاکمیت ارضی عراق دانست.

به گزارش پایگاه عراقی «موازین نیوز» در بیانیه رسمی وزارت خارجه امریکا آمده که واشنگتن این حمله را که موجب آسیب دیدن یک پالایشگاه نفت در اقلیم کردستان شده محکوم می‌کند.

این بیانیه افزوده که حملات این‌چنینی در عراق به خصوص علیه بخش انرژی نقض حاکمیت ارضی عراق است و به شهروندان عراقی آسیب می‌زند.

سفارت امریکا در بغداد تأکید کرد که در کنار ملت عراق می‌ایستد و به همکاری با شرکای عراقی برای تضمین امنیت و ثبات و حاکمیت عراق ادامه خواهد داد.

پیش‌تر، سفیر انگلستان در بغداد نیز این حمله را محکوم کرده و غیر قابل قبول دانسته و تأکید کرده بود که این اقدامات به نفع هیچ کس نخواهد بود.

دفتر سازمان ملل در عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شلیک راکت به یک پالایشگاه نفت در اربیل تحول نگران‌کننده تازه‌ای است.

این بیانیه افزوده که رهبران سیاسی عراق باید با روحیه تیمی در برابر این اقدامات خصمانه که هدف از آن بر هم زدن امنیت و ثبات کشور است بایستند.

شب گذشته دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق از شلیک 6 راکت به پالایشگاهی در منطقه خبات در اطراف اربیل خبر داد و تأکید کرد که این حمله خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا