اقتصادیسیاسی

ادامه تلاش‌های امریکا برای تامین گاز اروپا با همکاری قطر

کاخ سفید اعلام کرد که دولت امریکا در پی اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه با قطر و استرالیا برای افزایش عرضه گاز طبیعی به اروپا همکاری می‌کند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد در کاخ سفید گزارش داد که امکان افزایش صادرات گاز طبیعی به اروپا وجود دارد و واشنگتن در این راستا با شرکای خود در قطر و استرالیا برای عرضه بیشتر گاز به اروپا در حال همکاری است.

این مقام کاح سفید افزود که تلاشی پیوسته و سخت در جریان است و تا زمانیکه به منابع انرژی قابل اعتمادتر دست پیدا کنیم باید به تلاش‌ها ادامه دهیم.

آغاز جنگ اوکراین و درخواست مسکو از مشتریان گاز خود برای پرداخت هزینه گاز به روبل روسیه به جای دلار و یورو باعث شده تا کشورهای اروپایی به دنبال کاهش وابستگی خود به گاز روسیه و پیدا کردن جایگزین‌های دیگر باشند.

از سویی به گفته کارشناسان، قطر به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد در بازار گاز طبیعی ظاهر شده و تولید گاز مایع خود را برای پاسخگویی به تقاضای جهانی افزایش داده است.

در عین حال وزیر مشاور قطر در امور انرژی در مارس گذشته اعلام کرد که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند تمام نیاز اروپا به گاز روسیه را جبران کند.

 

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا