سیاسی

آماده باش حداکثری اسرائیل در سالروز نکبت فلسطین

ارتش اسرائیل حضور نیروهای خود در مرز و خط تماس بین اسرائیل و کرانه باختری را همزمان با سالروز نکبت فلسطین تشدید کرده است.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل در کرانه باختری به مناسبت 74 امین سالروز نکبت فلسطین، حالت آماده باش حداکثری اعلام کرده است.

به گزارش العربی الجدید، رادیو اسرائیل اعلام کرد که ارتش حضور نیروهای خود در مرز و خط تماس بین اسرائیل و کرانه باختری را تشدید کرده است.

ارتش اسرائیل این اقدامات را با توجه به هشدارهای اطلاعاتی مبنی بر احتمال اجرای عملیات توسط فلسطینیان علیه اسرائیلی ها اتخاذ کرده است.

نکبت اصطلاحی است که فلسطینیان به روز 15 مه می گویند که در آن اسرائیل اکثر اراضی فلسطینی را اشغال و اعلام استقلال کرد.

74 سال پیش در 15 مه سال 1948 اسرائیلی ها دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت معروف شد.

در آن زمان اشغالگران اسرائیلی مرتکب بیش از 70 جنایت وحشیانه در حق ملت فلسطین شدند و طی آن بیش از 531 شهر و روستا ویران شد و 774 روستای دیگر به تصرف اشغالگران درآمد و بیش از 800 هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.

طبق گزارش اداره آمار مرکزی فلسطین، با وجود آواره شدن بیش از 800 هزار فلسطینی در سال 1948 و روانه شدن بیش از 200 هزار نفر دیگر به سمت اردن پس از جنگ سال 1967، جمعیت کلی فلسطینیان تا پایان سال 2021 به حدود 14 میلیون نفر رسیده است که این بیانگر افزایش 10 برابری جمعیت آنان از زمان فاجعه نکبت است.

در این گزارش آمده است که بیش از نیمی از جمعیت فلسطینیان یعنی حدود 7 میلیون نفر در سرزمین تاریخی فلسطین زندگی می کنند که از این تعداد 1.7 میلیون نفر در سرزمین های اشغالی 1948، 3.02 میلیون نفر در کرانه باختری و قدس اشغالی و حدود 2.02 میلیون نفر هم در نوار غزه ساکن هستند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا