اقتصادیسیاسی

امارات 10 میلیارد دلار در مصر و اردن سرمایه‌گذاری می‌کند

وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری این کشور در چارچوب شراکت صنعتی با مصر و اردن خبر داد.

میدل ایست نیوز: سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات در نشست «شراکت صنعتی یکپارچه برای توسعه اقتصادی پایدار» که با مشارکت نخست وزیران اردن و مصر در امارات برگزار شد، از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری ابوظبی در چارچوب شراکت صنعتی با این دو کشور خبر داد.

الجابر افزود که بخش صنعت با توجه به امکانات کشورهای ما (امارات، اردن و مصر) رکن اساسی در رشد به حساب می‌آید و این شراکت، الگویی از یکپارچگی و همکاری خواهد بود.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر نیز برگزاری این نشست در امارات را الگوی الهام‌بخش در منطقه برای استفاده از شرایط حال حاضر جهان دانست.

بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن هم گفت که چالش های روزافزون جهانی ایجاب می کند که منطقه ما از طریق پروژه‌های مشترک با آنها مقابله کند.

نخست وزیران اردن و مصر روز گذشته شنبه در سفر به امارات با محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی دیدار و درباره شراکت صنعتی بین سه کشور رایزنی کردند.

محمد بن زاید، در دیدار با الخصاونه و مدبولی، ضمن تمجید از «شراکت صنعتی یکپارچه برای توسعه اقتصادی پایدار» میان امارات، اردن و مصر، تاکید کرد که این یک گام پیشرو به شمار می آید و برای مردم هر سه کشور نیز خیر و پیشرفت به ارمغان خواهد آورد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا