اقتصادیخبر اول

پیشنهادهای تازه عراق به شرکت های بزرگ نفتی برای رساندن تولید نفت به 8 میلیون بشکه

وزیر نفت عراق در سفر به پاریس و لندن طرح‌های تازه عراق برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز و انرژی‌های پاک را با شرکت‌های توتال و بریتیش پترولیوم در میان گذاشت.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق در سفر به پاریس و لندن طرح‌های تازه عراق برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز و انرژی‌های پاک را با شرکت‌های توتال و بریتیش پترولیوم در میان گذاشت.

به گزارش «الجزیره» وزارت نفت عراق اعلام کرد که «احسان عبدالجبار» در سفر خود به انگلستان و فرانسه با مدیران ارشد شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP) و توتال و نیز وزرای اقتصاد و انرژی فرانسه دیدار کرد و برنامه‌های تازه عراق را با آنان در میان گذاشت.

او در دیدار با هیئت مدیره شرکت بریتیش پترولیوم گفت که این شرکت از مهم‌ترین شرکای عراق در بخش انرژی است و  می‌تواند به عراق در اجرای طرح‌های مربوط به انرژی پاک کمک کند و عراق در این باره برنامه‌های بزرگی دارد.

وزیر نفت عراق گفت که این کشور با شرکت‌های اسکاتک نروژ و توتال فرانسه و پاور چاینای چین و مصدر امارات و آکواپاور عربستان قراردادهایی در عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر امضا کرده و می‌کوشد که دست‌کم 20 درصد انرژی مصرفی‌اش از انرژی پاک باشد.

وی گفت که عراق با جدیت برای ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های راهبردی در عرصه انرژی تلاش می‌کند.

روز پنج‌شنبه نیز وزیر نفت عراق در پاریس با مدیر اجرایی شرکت توتال دیدار و درباره زمان‌بندی اجرای طرح‌های توتال در عراق شامل بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت، پروژه‌های انرژی خورشیدی، توسعه میدان نفتی ارطاوی، پروژه تزریق آب دریا به میدان‌های نفتی توافق کرد.

او در دیدار با وزرای انرژی و اقتصاد فرانسه نیز افزایش تولید گاز عراق و بهره‌برداری از میدان‌های گازی استان‌های انبار و دیالی را بررسی کرد.

در پی این دیدارها، پاریس و بغداد با انتشار بیانیه‌هایی بر عزم خود برای افزایش همکاری‌ها در بخش انرژی تأکید کردند.

در این راستا، احسان عبدالجبار در گفت‌وگو با شبکه رسمی عراق تأکید کرد که این کشور می‌کوشد که تا پایان سال 2027 تولید نفت خود را به 8 میلیون بشکه در روز برساند.

او گفت که ظرفیت تولید نفت عراق در حال حاضر روزانه 4 میلیون 800 هزار بشکه است که می‌کوشد که این مقدار در آغاز سال 2027 به 6 میلیون بشکه و در پایان این سال به 8 میلیون بشکه برسد.

وی تأکید کرد که عراق برای تحقق این هدف نیازمند همکاری شرکت‌های بزرگ خارجی است و افزود که یکی از مهم‌ترین شرکای عراق در این عرصه همکاری می‌کند شرکت بریتیش پترولیوم است که از میدان نفتی الرمیله روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت استخراج می‌کند و در پی افزایش این مقدار تا 1.7 میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت عراق گفت که قیمت بشکه‌ای 100 دلار نفت قیمتی بسیار مناسب برای عراق است و افزایش قیمت نفت موجب امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا