اجتماعی

مقام ایرانی: بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ایران اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند.

میدل ایست نیوز: هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم ایران و رئیس سازمان امور دانشجویان با صباح علاوی، رئیس دانشگاه سامرا و هیات همراه آن در تهران دیدار کرد.

داداش پور در این نشست گفت که طی سه سال گذشته دانشجویان عراقی بسیاری تحصیل خود را در ایران شروع کرده‌اند و هم اکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند.

داداش‌پور تصریح کرد: فرصت‌ بی‌نظیری وجود دارد تا تعاملات و همکاری‌ها بین ایران و عراق در زمینه‌های دیگر نیز گسترش یابد و مشتاق گسترش این تعاملات هستیم. این تعاملات سبب می‌شود دو کشور شناخت عمیق‌تری نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

صباح علاوی نیز در این دیدار گفت که دانشگاه سامرا نسبت به دانشگاه بغداد تازه تاسیس محسوب می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های عراق رتبه ۶۳ را دارد. دانشگاه سامرا دانشگاه جامعی است و دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه سامرا خاطرنشان کرد: با توجه به فضای مناسبی که در سامرا وجود دارد تصمیم‌ گرفتیم به ایران بیاییم و با دانشگاه‌های این کشور ارتباط برقرار کنیم. امیدواریم این همکاری شکل گیرد و تعاملات میان دو کشور افزایش یابد.

 

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا