سیاسی

نارضایتی شورای عالی قضایی عراق از اهانت یک تحلیلگر در شبکه دولتی کشور

فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق در نامه به رئیس شبکه رسمی عراق، اهانت یک تحلیلگر سیاسی در یکی از برنامه های این شبکه را موجب نارضایتی دانست.

میدل ایست نیوز: شورای عالی قضایی عراق امروز با صدور بیانیه ای نارضایتی خود نسبت به اهانت شبکه دولتی عراق به دستگاه قضایی این کشور در یکی از گفت وگوها را ابراز کرد.

به گزارش الفرات نیوز، در سند رسمی منتشر شده از دفتر فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق که خطاب به رئیس شبکه دولتی عراق نوشته شده، آمده است که دستگاه قضایی عراق از آزادی بیان و رسانه ها به موجب ماده 38 قانون اساسی حمایت می کند و به همه دادگاه ها ابلاغ شده تا با اصحاب رسانه و مطبوعات آنگونه که مطابق ماهیت کار آنها است، رفتار شود.

در نامه مذکور آمده است: شورای عالی قضایی برای رویکرد شبکه رسمی عراق در اهانت به دستگاه قضایی کشور به عنوان یک نهاد و اقدام متولیان این شبکه در از بین بردن اعتماد شهروندان به دستگاه قضایی به صورت عمدی و نظر منفی و افراطی میهمان و مجری یک برنامه و اهانت آنها متاسف است که گویا این اقدام از سوی میهمانان برنامه انجام شده و نه از سوی شبکه رسمی عراق.

در ادامه نامه نوشته شده است: می بینیم که این رویکرد غیرمسئولانه برای فرد متخصص آشکار است و شایسته شبکه ای که به صورت رسمی از بیت المال تامین مالی می شود نیست؛ آن هم در شرایطی که به همراهی و همکاری همه افراد مخلص به عراق (در عمل و نه گفتار) برای عبور از بحران ها نیاز دارد.

روز گذشته سرمد الطائی، تحلیلگر سیاسی در یکی از برنامه های شبکه رسمی عراق، به دستگاه قضایی و برخی شخصیت ها اهانت کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا