سیاسی

سفر ولیعهد اردن به کویت و دیدار با همتای خود

حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن در نخستین سفر خود به کویت رفت و با ولیعهد این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن که طی سفری رسمی به کویت رفته است، با مشعل الأحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، ولیعهد اردن امروز طی سفری رسمی و در راس یک هیئت بلندپایه با حضور بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن، خیری عمرو، وزیر سرمایه گذاری اردن و شماری از مقامات بلندپایه کشور، وارد کویت شد.

در دیدار دو طرف، مشعل الاحمد بر عمق روابط بین دو کشور تاکید کرد و گفت که روابط دو کشور ثابت و ریشه دار و نمونه ای برای روابط بین کشورهای عربی است.

ولیعهد کویت ضمن اشاره به اینکه روابط کویت و اردن نشان دهنده سرنوشت یکپارچه کشورهای عربی است، از نقش محوری اردن در منطقه و جهان تقدیر کرد.

وی تصریح کرد که تلاش های اردن اساسا با هدف برقراری ثبات در منطقه انجام می شود و تقدیر سران سیاسی کویت از نقش حکیمانه عبدالله دوم، پادشاه اردن را ابلاغ کرد.

مشعل الاحمد ابراز امیدواری کرد که سفر ولیعهد اردن موجب گشایش چشم اندازهای گسترده تر همکاری بین دو کشور و تقویت شراکت استراتژیک در همه سطوح و زمینه ها شود.

در این دیدار که در کاخ امیری «بیان» برگزار شد، نخست وزیر کویت، وزیر کشور، وزیر دفاع و وزیر خارجه کویت و شماری از مقامات بلندپایه کشور کویت حضور داشتند.

این نخستین سفر ولیعهد اردن از زمان تصدی این منصب در سال 2009 تاکنون است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا