خبر اولسیاسی

کتائب حزب الله اتهام دست داشتن در حمله پهپادی به اربیل را رد کرد

«ابوعلی العسکری»، که از وی به مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله یاد می‌شود و مواضع رسمی این گروه مسلح را بازتاب می دهد تأکید کرد که این تشکیلات از حمله پهپادی شب گذشته به اربیل بی اطلاع بوده است.

میدل ایست نیوز: «ابوعلی العسکری»، که از وی به مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله یاد می‌شود و مواضع رسمی این گروه مسلح را بازتاب می دهد تأکید کرد که این تشکیلات از حمله پهپادی شب گذشته به اربیل بی اطلاع بوده است.

او با انتشار توئیتی تأکید کرد که در آستانه حمله به مواضع الحشد الشعبی در شهر قائم «توسط نیروهای رژیم صهیونیستی» در سال 2018 یاد قربانیان این حادثه را گرامی می‌دارد.

وی با اشاره به متهم شدن کتائب حزب الله از جانب حکومت ایالتی کردستان در حادثه حمله پهپادی شب گذشته در اربیل نوشت: «این اتهام موجب افتخار ماست اما ما از آن بی اطلاع بودیم و آنان باید ادب را رعایت کنند وگرنه ادبشان می‌کنیم».

العسکری درباره قانون امنیت غذایی که روز گذشته در پارلمان عراق با رأی اکثریت نمایندگان تصویب شد نیز آن را «بزرگ‌ترین عملیات سرقت در تاریخ عراق» دانست و افزود که رأی دادن نمایندگان چارچوب هماهنگی به آن موجب مشروعیت این قانون نمی‌شود.

وی همچنین خواستار برچیده شدن آنچه «مظاهر فساد و بی بندو باری در بغداد» خواند شد.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که کتائب حزب‌الله مسئول حمله پهپادی شب گذشته به اربیل است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق افزود که کتائب حزب الله با استفاده از یک پهپاد بمبگذاری شده از منطقه “آلتون کوبری” حمله به اربیل را انجام داد.

شورای امنیت اقلیم کردستان تاکید کرد که برخی رسانه‌های یک قدرت منطقه‌ای پس از این حمله و مانند دفعات قبل اعلام کردند که این حمله یک خودروی متعلق به موساد اسرائیل را هدف قرار داده و مدعی شده‌اند که در جریان این حمله یک نفر کشته شده است ولی باید دانست که شاید آنها بتوانند افکار عمومی خود را با این دروغ ها تغذیه کنند، اما مردم اربیل و اقلیم کردستان خود شاهد محل و نوع حمله بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا