خبر اولسیاسی

وزیر فرهنگ عراق: برای میزبانی شایسته از زائران اربعین برنامه ریزی شده/مرزهای زمینی برای اربعین باز می شود

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق از انجام برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی شایسته از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق از انجام برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی شایسته از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ عراق در دیدار با محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم طی سخنانی با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی که بین دو ملت ایران و عراق وجود دارد گفت: وجود مراقد مقدس، همچنین حوزه علمیه و مرجعیت شیعه باعث شده، تا قم مقصد اصلی زائران عراقی در سفر به ایران باشد.

وی افزود: ارتباط عمیق فرهنگی بین ایران و عراق بحث جدید و تازه‌ای نیست، چرا که این دو ملت از آغاز با یکدیگر روابط صمیمانه‌ و دوستانه‌ای داشته‌اند.

وزیر فرهنگ عراق همچنین با قدردانی از ابراز محبت و لطف استاندار قم به مهمان نوازی مردم عراق از زائران ایرانی در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم، مردم عراق اهمیت راهپیمایی اربعین و تاثیری که این گردهمایی در نزدیکی با مردم ایران دارد، را به خوبی درک می‌کنند.

حسن ناظم همچنین با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی اربعین به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی با دو سال اخیر متفاوت است بیان داشت: دولت عراق به منظور پذیرایی و میزبانی شایسته از زائران ایرانی سیاست‌ها و تصمیم‌های جدیدی را اتخاذ کرده است.

وی یادآور شد: طبق تصمیم‌های گرفته شده، مقرر شد، مرزهای زمینی باز شود، و برای نقل و انتقال زائران فقط به مرزهای هوایی اکتفا نشود و در این خصوص هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه‌های مختلف نیز صورت گرفته است.

این مقام عراقی علاقه عراق به انجام تبادل‌های فرهنگی با ایران را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ما در گذشته میزبانی‌های مختصری از هیات‌های ایرانی داشتیم و امیدواریم بعد از امضای تفاهم‌نامه‌ها نیز توسعه پیدا کند، به همین خاطر آمده‌ام تا تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور بوده را به فعلیت برسانم، و در این شراکت فرهنگی که داریم، مسیر را ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ عراق، طی سفری رسمی و با هدف فعالسازی توافقنامه های مشترک با ایران وارد تهران شد و مورد استقبال رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران قرار گرفت.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا