خبر اولسیاسی

اولین سفر منطقه‌ای بن سلمان پس از قتل خاشقجی

ولیعهد عربستان قرار است هفته آینده در اولین سفر منطقه‌ای خود به کشورهای خاورمیانه پس از قتل جمال خاشقجی، به ترکیه، مصر و اردن سفر کند.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان‌، ولیعهد عربستان قرار است هفته آینده در سفر به ترکیه، مصر و اردن چند موضوع مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پرونده هسته‌ای ایران، آتش‌بس در یمن و پیامدهای جنگ اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

این نخستین سفر منطقه‌ای ولیعهد عربستان به کشورهای خاورمیانه پس از به قتل رسیدن جمال خاشقچی، روزنامه‎نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، محسوب می‌شود.

منابع خبری گزارش دادند که ولیعهد سعودی سفر منطقه‌ای خود را که قرار بود ماه گذشته انجام شود با سفر به اردن آغاز می‌کند و سپس به مصر و ترکیه خواهد رفت.

بن سلمان علاوه بر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قرار است تقویت روابط دو جانبه با این کشورها را مورد بررسی قرار دهد و تعدادی سند همکاری را در بخش‌های تجارت و انرژی به امضا برساند.

دیگر دستور کار سفر بن سلمان به این سه کشور، انجام مشورت‌های لازم برای هماهنگ گردن مواضع عربستان، اردن و مصر پیش از برگزاری نشست ریاض است که قرار است در نیمه ماه ژوئیه با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا برگزار شود.

نشست ریاض روز 16 ماه ژوئیه با حضور رئیس جمهوری امریکا، رهبران کشورهای شورای همکاری و پادشاه اردن، رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر عراق برگزار می‌شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا