خبر اولسیاسی

وال‌استریت ژورنال: حملات اسرائیل به سوریه با هماهنگی امریکاست

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مسئولان امریکایی اعلام کرد که اسرائیل در هماهنگی سری با واشنگتن حملات هوایی خود در سوریه را انجام می‌دهد.

میدل ایست نیوز: وال‌استریت ژورنال به نقل از مسئولان امریکایی اعلام کرد که مقامات عالیرتبه این کشور به ویژه مسئولان پنتاگون در پشت پرده بسیاری از حملات اسرائیل را مورد بررسی قرار داده‌اند.

این روزنامه افزود که امریکا با بسیاری حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه موافقت کرده و گاهی نیز از اسرائیل می‌خواهد تا اصلاحات و تغییراتی را در این حملات اعمال کند.

وال‌استریت ژورنال با بیان اینکه امریکا از حملات اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه نیز حمایت ضمنی می‌کند، خاطرنشان کرد اسرائیل نزدیک‌ترین همپیمان نظامی امریکا در خاورمیانه است ولی واشنگتن به دلیل چالش‌ها سیاست خارجی خود گاهی تلاش کرده از اهمیت این روابط بکاهد.

این روزنامه افزود که اسرائیل جزئیات ماموریت‌های خود را برای بررسی به فرماندهی مرکزی امریکا ارائه می‌کند و همچنین وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در جریان این ماموریت‌ها قرار می‌گیرند.

اسرائیل جمعه گذشته با شلیک چند موشک از سمت جولان اشغالی، مواضعی در جنوب دمشق را هدف حملات خود قرار داد.

پس از این حمله و در پی از کارافتادن برخی تجهیزات فنی در فرودگاه بین المللی دمشق، تمامی پروازهای ورودی و خروجی به حالت تعلیق درآمد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا