خبر اولسیاسی

سفارت ایران در بغداد: هزینه دریافت بلیت پرواز داخلی ایران برای عراقی‌ها به ریال است

سفارت ایران در بغداد تاکید کرد که شهروندان عراقی هزینه دریافت بلیت پرواز داخلی در ایران را مشابه هزینه آن برای ایرانی ها پرداخت خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: سفارت ایران در عراق تاکید کرد که مسافران عراقی می توانند هزینه دریافت بلیت پرواز داخلی در ایران را بجای دلار با ریال ایران پرداخت کنند.

سفارت ایران در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: در پی انتشار اخباری مبنی بر لزوم دریافت بلیت پروازهای داخلی ایران از سوی شهروندان خارجی از جمله شهروندان عزیز عراقی و پرداخت هزینه آن به دلار، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد این موضوع را با جدیت پیگیری کرد.

در ادامه این توئیت آمده است: الحمد لله و به دلیل روابط گسترده و عمیق بین دو کشور و توجه ویژه مسئولان ایرانی به این روابط، هزینه بلیط شهروندان عراقی همانند هزینه آن برای شهروندان ایرانی خواهد بود و پرداخت آن نیز با ریال ایران صورت خواهد گرفت.

پیش از این نیز دستیار وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اکثر عراقی هایی که به ایران می روند، از اقشار کم درآمد این کشور هستند، فروش دلاری بلیت هواپیما به آنها را تبعیض آمیز دانست.

براساس آمارهایی که ایران منتشر کرده است، گردشگران خارجی که طی سال 2021 وارد ایران شده‌اند بیش از همه عراقی بوده‌اند. به عبارت دیگر 34 درصد گردشگران خارجی ورودی به ایران در این سال عراقی بوده‌اند.

به گزارش میدل ایست نیوز، دو نرخی شدن قیمت ها در ایران از جمله در فروش بلیت هواپیما، رزرو هتل و یا برخی خدمات پزشکی، احتمال دارد سفر به ایران برای اتباع خارجی را گران کند و یا اینکه این کشور از فهرست مقاصد سفر برای متقاضیان خارجی حذف گردد.

همچنین بخوانید

دو نرخی شدن قیمت ها در ایران و تاثیر آن بر سفر گردشگران عراقی به این کشور – میدل ایست نیوز (mdeast.news)

منبع
الساحة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا