اجتماعیسیاسی

پیگیری تفاهمات مربوط به زیارت اربعین در دیدار معاون امنیتی وزیر کشور ایران با مقامات عراقی

معاون امنیتی وزیر کشور ایران در مقر پلیس فدرال عراق در بغداد با وزیر کشور و شماری دیگر از مقام های امنیتی عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: معاون وزیر کشور ایران امروز چهارشنبه در راس هیات بلند پایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی به منظور پیگیری اجرای تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین حسینی(ع) با وزیر کشور و مقام های امنیتی وزارت کشور عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران در مقر پلیس فدرال عراق در بغداد با مقام های امنیتی این کشور از جمله سرلشگر «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و تعدادی از مقام های این وزارتخانه عراقی دیدار کرد.

بعد از این دیدارها، «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق نیز برای دیدار با معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به مقر پلیس فدرال عراق وارد شد و دو طرف درباره هماهنگی های مختلف متمرکز بر برگزاری هماهنگ تر اربعین حسینی و رفع موانع احتمالی گفت و گو کردند.

میر احمدی همچنین ریاست هیات ایرانی در جلسه تشکیل کارگروه های متعدد امنیتی بین دو کشور با تمرکز بر برگزاری هماهنگ اربعین حسینی (ع) و اجرایی کردن تفاهم‌نامه امنیتی بین دو کشور را بر عهده داشت؛ تفاهم نامه ای که در سفر عثمان الغانمی وزیر کشور عراق به ایران امضا شد.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در هفدهم خرداد ماه امسال به تهران سفر و با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کرد.

وحیدی در نشست مشترک خبری با همتای عراقی خود درباره این دیدار گفت: درباره موضوعات متنوع از جمله مسائل مرزی، تجارت، بازارچه‌های مرزی، توسعه روابط استانهای مرزی و موضوعات مربوط به زوار دو کشور گفت‌وگو شد.

وی افزود: دو تفاهم‌نامه با موضوعات امنیتی و در موضوع زوار و اربعین امضا کردیم و ان‌شاءالله با نظراتی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نتایج خوبی را در حوزه های تجارت و امنیت مرزی داشته باشیم و تعاملات‌ دوجانبه‌ در این حوزه افزایش یابد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران امروز به موزه «شهدای آزادسازی عراق» (از سیطره داعش) هم رفت و از این موزه بازدید کرد؛ موزه ای که در داخل مرکز پلیس فدرال عراق دایر است و یادمان شهدای مدافع امنیت عراق به ویژه در نبرد با گروه تروریستی داعش به شمار می رود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا