اقتصادی

عراق 3.5 میلیون بیکار دارد

وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد که جمعیت افراد بیکار در عراق به 3.5 میلیون تن می‌رسد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد که جمعیت افراد بیکار در عراق به 3.5 میلیون تن می‌رسد.

«سمیر خضیر هادی»، مدیر اجرایی سرشماری عمومی در وزارت برنامه‌ریزی عراق، در گفت‌‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که نسبت افرادی که توانایی ورود به بازار کار را دارند 16.5 درصد یعنی 3.5 میلیون تن است.

هادی تأکید کرد که بخش خصوصی هنوز به صورت واقعی وارد میدان جذب نیروی کار و اشتغال‌زایی نشده و افزود که نسبت زنان کارمند در بخش دولتی بسیار بالاست چون زنان درباره کار در بخش خصوصی نگرانی‌هایی دارند.

وی افزود که وزارت برنامه‌ریزی برنامه‌هایی را برای تقویت بخش خصوصی و امکان جذب نیروی کار تدارک دیده است.

این مقام وزارت برنامه‌ریزی عراق همچنین تأکید کرد که این وزارتخانه برنامه‌ای برای تحدید نسل ندارد اما می‌کوشد که با فرهنگ‌سازی برای تنظیم خانواده تلاش کند.

پیش از این، خالد بتال النجم، وزیر برنامه‌ریزی عراق در کنفرانس خبری در بغداد اعلام کرد که نسبت جمعیت زنان و مردان در این کشور تقریبا مساوی و 50 درصد است و افراد بین 15 تا 24 سال، 21 درصد جمعیت کشور و جمعیت بالای 25 سال، 43 درصد ساکنان عراق را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نسبت بیکاری در عراق 16.5 درصد است.

وزارت کار و امور اجتماعی عراق نیز چندی قبل ضمن اعلام وجود یک میلیون بیکار تحصیل‌کرده، از امضای توافق با سازمان بین‌المللی کار برای افزایش مهارت‌های شغلی خبر داد.

سپتامبر 2021 هم بانک جهانی در گزارشی نرخ بیکاری در عراق را 13.7 درصد اعلام کرد و یادآور شد که بالاترین نرخ از سال 1991 است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا